Gå til innhold

Innser at jeg fortsatt ikke er helt klar for en ny baby:P Flere??


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

12 dager til termin og fortsatt ikke pakket fødebagen... Selv om fødselen med andremann startet 14 dager før termin:P Flere som ikke er klare??

 

Senga til lille er fortsatt ikke klar... Vi har heller ikke gjort plass til den på rommet vårt.

 

Har vel fortsatt en del tøy som bør handles inn, f.eks pysjer.

 

Kanskje ny stellematte til stellekommoden også hadde vært noe?

 

Hva med nyfødtbleier? Det har vi heller ikke...

 

Ting til amming, som salve, ammeinnlegg osv...

 

Vi har litt for mange baller i lufta for øyeblikket tror jeg. Jeg er syk, men forhåpentligvis på bedringens vei nå, vi har akkurat gjort store utvendige arbeider på huset vårt som ble noen uker forsinket og som mannen derfor er nødt til å ordne med nå samtidig som jeg egentlig ikke er i form til å ta meg av de to andre barna våre alene. I tillegg er halvannetåringen også syk for tida, og han skal på helsestasjonen til uka og få siste vaksina si, noe forsinka, og i tillegg har han en legetime. For mannen sin del er det jo full jobb og mye å gjøre ifht ungene, samt at han er nødt til å gjøre husarbeidet også om det skal gjøres. Er en smule rotete her nå, så jeg regner med jeg kommer til å slite meg litt ut i morgen med rydding og noe rengjøring, selv om jeg egentlig burde slappet av og samlet energi til fødselen.

 

Føler dagene ikke har timer nok til alt dette... Puh! Har ikke tid til fødsel nå, og den kan jo egentlig starte når som helst! Føler meg veldig lite forberedt, ja... Hva med dere andre? Har dere alt på stell og klart nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykdom og sånn er ikke gøy når det nærmer seg termin. Men er det ikke sånn at kroppene våre tilpasser seg litt også? Passer det ikke med fødsel akkurat nå, så venter den litt?

 

Jeg tenker sånn at det meste er på stell og klart. Det nytter ikke å la seg stresse av at ikke alt er 100 %. Seng og sånn er skrudd samen, men ikke redd opp. Men om baby sover en natt eller to i vognbagen, så går det også fint. Ingenting av det som skulle pusses opp er ferdig hos oss heller, men det gjør ikke noe. Vi tar det litt etter litt. Og om baby må sove med body og helseteppe i stedet for pysj, så går det også bra.

 

Derimot gruer jeg meg litt til en lang sommer der jentene på 8 og 10 helst vil drive med aktiviteter utenfor huset (dra steder, være på stranden, besøke venner, ha venner på besøk osv. osv), mens jeg vet at baby og jeg kommer til å ha mest behov for å ta det med RO hjemme. Det skal bli en interessant balansekunst ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, mossirose:) Ble litt grepet av panikk da jeg innså hvilket kaos dette kommer til å bli;) Hehe... Jeg har ingen tegn på at fødsel er veldig nært forestående, så jeg håper kroppen innstiller seg til at fødsel ikke starter før energien er litt mer på plass.

 

Akkurat fødebagen burde jeg vel kanskje pakke snart;) Fikk til og med beskjed av mannen min i går at det var vel på tide, for han ville ikke springe rundt og pakke den når jeg sa ifra at vi burde dra;) Så da har jeg iallfall en oppgave for dagen:P

 

Jeg ser også på sommerferien som en liten utfordring denne gangen, ja... Vet at jeg kommer til å ønske å ta det med ro hjemme, mens gutta på snart 4 og 1.5 år vil ha litt mer aktivitet og oppleve ting og være på stranda osv... Vi får se hvordan det går;) Interessant, ja, det blir det! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...