Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Mannen min har en jentevenn, som han har kjent siden de var studenter, og som han bruker å gå ut med. De går på pub og drikker øl og spiller backgammon en gang i måneden. Han går da ut i sju-åttetiden og er hjemme rundt midnatt. Jeg har ikke noen spesiell grunn til å tro at det skjer noe som ikke burde skje, men jeg er likevel så sjalu at jeg holder på å grine når de er ute. 1. Jeg mistenker at han tidligere har hatt "et godt øye" til henne 2. Han later som at det er hun som spør ham om han vil bli med ut, selv når det er omvendt. Jeg sjekker meldingene på telefonen hans, og det var han som spurte henne. 3. Hun er ti år yngre enn meg og slankere og penere enn meg 4. Hun har felles interesser med mannen min. Hun kan snakke med ham om ting som interesserer ham. Ting jeg ikke kan snakke med ham om, siden jeg ikke har de samme interessene selv. 5. Mange damer synes mannen min er kjekk. Bl.a. har flere venninner av meg kommentert dette. Jeg har lyst til å fortelle ham at jeg ikke liker at han går ut med henne, men samtidig er jeg redd for at det ville vært urettferdig av meg. Han har lite kontakt med venner, og denne jenta er den eneste han møter jevnlig. Hadde han hatt guttekompiser, som andre menn, hadde alt vært så mye lettere. Har jeg lov til å være sjalu i en slik situasjon? Har jeg lov til å be ham om å slutte å møte henne?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Ja - på begge spørsmål!! Herregud hvor mye du skal leve med da! Mange som vil svare deg nå "voks opp" osv... men jeg vet hvordan det er, og derfor har min mann INGEN jentevenner. Niks. Menn er menn. Samme hvor mye du stoler på dem!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Hvis de har kjent hverandre siden studenttida og aldri vært kjærester, hva er sjansen for at de plutselig skal bli det nå? Han har valgt å leve med deg, gi ham rom til å leve for seg sjø også! Ville du likt om han nektet deg å ha guttevenner? Jeg har flere guttevenner, faktisk var min forlover en av mine guttevenner, men mannen min skjønner da forskjell på venn og kjæreste heldigvis. At han er kjekk betyr ikke at han går fra deg. Gi ham rom, så gir han deg rom.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 hvis du har så liten tillitt til mannen din, synes jeg du bør vurdere hele forholdet.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 dere jenter som lar menna deres ha jentevenner er patetiske. "rom" fører til utroskap!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har bestandig hatt guttevenner. Har aldri vært utro av den grunn. Mannen min har hatt jentevenner også og har heller ikke vært utro så vidt jeg vet. Vi har det godt sammen. (Mannen min går til og med ut med min beste veninne noen ganger, mens jeg er hjemme og passer barn). Tror ikke rom fører til utroskap, selv om jobbreiser ol ofter kan være en utfordring.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 1. Hvorfor mistenker du at han har vært interessert i henne? 2. Han later kanskje som om det er henne som spør fordi han er redd for at du skal reagere negativt (som du gjør) hvis du får vite at det er han som spør. Noe han jo faktisk har rett i. 3. GROW UP! Det fins mange damer som er penere enn deg og slankere enn deg! 4. Kanskje det kan være bra å ha andre å snakke med enn bare hverandre? 5. Bra for deg at du har en kjekk mann Jeg mener det ville SVÆRT umodent, "urettferdig" og USAKLIG å be han slutte å treffe henne fordi hun er ung, slank, interessert i det samme som han og fordi han er kjekk. Jeg skjønner at du er sjalu, men du KAN faktisk ikke nekte mannen din å treffe venner bare fordi de har feil kjønn (ifølge deg). Hvis mannen din er/har planer om å være utro så er han/kommer han til å være det uansett. Kanskje enda mer hvis du nekter han å ha sitt eget liv, og begrenser hvem han skal treffe. Hvorfor ikke invitere henne hjem til dere eller noe? Kan hende du syns hun er hyggelig også!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Du har selvsagt lov til å være sjalu. Men tenk at det er jo noe med deg som hun ikke har og som han elsker ved deg. Er jo en grunn til at han er venn med henne og sammen med deg og har barn med deg. (regner med at dere har barn siden du er her.. ) Sånn jeg ser det, så er gamle venninner fra gamle dager ikke noe å bekymre seg over, men hadde vært verre om han plutselig traff en jente nå og ble bestis med.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Tror ikke han kommer til å være utro. Hun er forresten også i fast forhold. HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 Hva mener du med at du "vet hvordan det er"? Har du opplevd noe lignende selv og brent deg på det? HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #11 Skrevet 5. juni 2011 Jeg tror ikke du har noen grunn til å være bekymret. De har, som andre har påpekt også, kjent hverandre leeenge, og begge er i forhold på hver sin kant. Hadde det vært aktuelt med noe mellom dem, hadde det nok blitt det for lenge siden. Jeg har også en guttevenn som jeg har et veldig nært forhold til. Han vet ting om meg som min mann ikke vet, men jeg er ikke interessert i ham på noen romantisk eller seksuell måte likevel. Han er bare en av mine beste venner. Eneste forskjell på ham og en hvilken som helst annen god venninne er at han har utovertiss og mangler pupper. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #12 Skrevet 5. juni 2011 Jeg tror ikke du har noen grunn til å være bekymret. De har, som andre har påpekt også, kjent hverandre leeenge, og begge er i forhold på hver sin kant. Hadde det vært aktuelt med noe mellom dem, hadde det nok blitt det for lenge siden. Jeg har også en guttevenn som jeg har et veldig nært forhold til. Han vet ting om meg som min mann ikke vet, men jeg er ikke interessert i ham på noen romantisk eller seksuell måte likevel. Han er bare en av mine beste venner. Eneste forskjell på ham og en hvilken som helst annen god venninne er at han har utovertiss og mangler pupper. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #13 Skrevet 5. juni 2011 1. Måten han har snakket om henne. Får inntrykk av at han liker henne veldig godt og at han synes hun er noe helst spesielt. 2. Ja, det kan hende. Men jeg ville jo ikke reagere like negativt om han var ærlig 3. Ja da. Vet det. Men det er ikke morsomt å sitte hjemme og vite om at han er ute med noen som er yngre og mer attraktiv 4. Ja, enig. Men nok en gang: ikke morsomt å sitte hjemme å vite at han finner noe hos henne som jeg ikke kan gi 5. Enig
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Siden hun er 10 år yngre og tar seg bra ut er sannsynligheten stor for at han har et godt øye til henne. Og kanskje den eneste grunnen til at det ikke har blitt noe mellom dem er at hun avviser ham. Men det må du nok bare lære deg å leve med, for verden er dessverre stappfull av slike! Så lenge de kun møtes en gang pr måned, alt skjer i åpenhet og han er hjemme til midnatt, mener jeg det ikke er noen grunn til å nekte han dette. Det vil kun sette deg i et dårlig lys, fordi han vil føle seg lenkte, bundet og kontrollert av deg. Så etter min erfaring har du alt å tape på å be ham slutte med dette. Men dersom det begynner å bli hyppigere eller mer i det skjulte, har du bedre grunn til å reagere. Som svar på det første spørsmålet ditt: selvsagt har du lov til å være sjalu, det er vanskelig å styre følelsene sine. Men hva du viser og sier til han behøver ikke være det samme som du føler. Gi ham tillitt inntil det motsatte er bevist!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #15 Skrevet 5. juni 2011 Greit at det ikke er unormalt for menn å ha jentevenner. Men er det ikke litt unormalt at en mann IKKE har guttevenner?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #16 Skrevet 6. juni 2011 Jeg synes det virker betenkelig at han ikke er helt ærlig om forholdet. Da kan det være mer han skjuler, tenker jeg. Det er ingen røyk uten ild, og man får ikke slike følelser helt uten grunn. Men det viktigste her er faktisk at det gjør deg så vondt som det gjør, og det bør egentlig være god nok grunn til at han slutter å gå ut med henne. Jeg synes ikke du har rett til å nekte ham det, men du kan fortelle ham hvordan du opplever det, og overlate til ham å ta beslutningen. Hvis han velger å fortsette dette forholdet til tross for at du føler det slik du gjør, er jeg stygt redd for at ting ikke er helt som de burde være.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #17 Skrevet 6. juni 2011 Jeg synes faktisk det virker litt unaturlig å skulle vinke mannen avgårde fordi han skal ut med en annen dame....! Hvorfor kan han ikke involvere deg i dette vennskapet? Hvorfor inviterer han ikke denne damen hjem til dere f.eks slik at dere kan møtes? Hvis denne damen er så spesiell, så bør han vel ønske å introdusere dere for hverandre..? Det at han "tar en spansk en" og sier det var hun som inviterte han ut i stedet for omvendt, er nok en litt typisk manne-greie som han benytter seg av for ikke å skape problemer, men det betyr ikke at det er greit! Jeg ville spurt han om hvorfor han lyver om dette, han forteller jo uansett at han skal ut med henne? Er det liksom "greit" å bli med på hva som helst fordi noen andre spør? Jeg hadde i alle fall fått en følelse av at han delvis skjuler sannheten fordi han har litt dårlig samvittighet....kanskje fordi han er litt tiltrukket av henne og vet at det er feil at han går på "date" med henne. Jeg synes du skal spørre om han ikke skal invitere henne hjem til dere snart , og følge nøye med på hvordan han reagerer på dette.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #18 Skrevet 6. juni 2011 Du sier at mannen din har lite kontakt med venner, og at denne jenta er den eneste han møter jevnlig. Ærlig talt: Ville det ikke være helt usedvanlig dårlig gjort å nekte ham det lille han har av sosial kontakt? Så lenge du ikke ser noen grunn til å tro at han er utro, ser jeg heller ikke problemet. Hvis hun er den eneste vennen han omgås, er det vel ikke rart at hun er noe spesielt for ham. Du kan vel ikke nekte ham å ha kontakt med venner, fordi de er yngre og slankere enn deg?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #19 Skrevet 6. juni 2011 Det er klart han er betatt av henne! Ellers hadde han vel gått ut med kompisene sine i stedet. Hun er pen, 10 år yngre og de deler interesser...Herregud, jeg hadde DAUA av sjalusi om jeg var i din situasjon!! Syns også det er rart at han ikke involverer deg i vennskapet. Du kunne vel gått ut med dem en gang i blant ? Elle han kunne invitere henne hjem til dere ? Hvorfor skal det bare være de 2 ? Hva er det de har sammen som ikke de kan dele med andre ? Som sagt; jeg hadde daua.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #20 Skrevet 6. juni 2011 Hun skriver jo at han ikke har guttekompiser.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #21 Skrevet 6. juni 2011 Er greit at han har jentevenner syns jeg, men med den oppførselen (fra begge to) som HI beskriver, hadde jeg blitt mer enn skeptisk ja! Gar selv opplevd at samboern min har blitt lagt an på av håpefulle jenter som var kollegaer, jeg måtte be dem hjem på middag sånn at de faktisk skjønte at han hadde dame, og at det var ikke noe å hente der. Selv ble jo samboer sur, men han skjønner det bare ikke... Han har en væremåte som tiltrekker en god del jenter, han er snill og sjenerøs, og blir fort selv sjarmert også..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #22 Skrevet 6. juni 2011 Du har selvsagt lov å være sjalu, men som ei klok dame over her sier, så trenger du ikke vise mannen din at du er det. Det at en mann har ei nær jentevenninne, syns jeg vitner om at han er en sympatisk mann. Hos oss er det omvendt, jeg har en god guttevenn som jeg møter jevnlig, vi fester sammen, og ler masse og har et kjempegodt vennskap. Jeg er sjeleglad for at mannen min ikke er sjalu på dette. Det er heller ikke så viktig for han at jeg involverer han i vennskapet, fordi det jeg og kompisen min har er helt uavhengig av forholdet vårt. Man har jo behov for å være uten mannen/kona si en gang iblant, og om du da er med en mann eller kvinne er ikke så viktig. Man velger jo ikke venner ut ifra hverken utseende eller kjønn, men ut fra personlighet. Det at hun er penere, yngre og slankere enn deg, trenger ikke ha noe å si heller. Hva så om mannen din syns hun er pen? Hadde det vært annerledes om hun var stygg? Man kan sette pris på pene ting/mennesker selv om man er i forhold. Man har ikke automatisk lyst til å ligge med dem for det. La han ha dette vennskapet. Det betyr åpenbart mye for ham å ha denne venninnen, og du taper mer på å nekte ham det, enn du vinner på å få ha ham i fred. Det at han lyver om det, betyr ikke at han har noe på gang med henne. Han merker nok heller din sjalusi, og vil slippe en vanskelig situasjon. Jeg har også gjort sånn i begynnelsen, før vi fikk snakket om situasjonen, og jeg fant ut at mannen min ikke er sjalu. Jeg var bare redd for at han skulle reagere med å nekte meg dette vennskapet som betyr så mye for meg... Dette ble langt! Håper du klarer å legge sjalusien til side, og unne mannen din dette vennskapet!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #23 Skrevet 6. juni 2011 Han har introdusert oss for hverandre. Jeg har møtt henne flere ganger, og hun har også vært hjemme hos oss en gang. Mannen min har også møtt samboeren hennes. HI
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #24 Skrevet 6. juni 2011 hva om du tar initiativ til å møtes alle 4 ? ville ikke det være naturlig, egentlig ? hvem vet, kanskje dere får dere gode, felles venner som kan gi dere BEGGE masse glede.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #25 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har vært hun dama som du beskriver for en kompis i mange år. Vi hadde en felles interesse som vi dyrket og som gjorde at vi reiste bort noen dager en gang eller to i året og bodde i telt. - Som dama hans sa - de kjente hverandre lenge før jeg kom inn i bildet og hadde de hatt lyst til å bli kjærester, så hadde de gjort det da. OG det var helt korrekt tenkt, sagt og observert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå