togutter Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Jeg er i uke 27, og har de siste dagene hatt vonde kynnere.. ikke sånn at jeg tror det er noe galt.. men lurer på om de kommer oftere når jeg er mye i aktivitet? Jobber som sykepleier, og har i det siste jobbet MYE..kan man få oftere og sterkere kynnere av det? Hva kan man gjøre for at det kanskje minsker?
Tasselur Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 For meg har kynnere ofte direkte sammenheng med at jeg gjør for mye, og de kommer med en gang hvis jeg stresser. Eneste som hjelper for min del er å ta det med ro... Men du kan prøve magnesium, det kan hjelpe (sier legen min). Hør med legen først.
NostraStoria Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Det er tegn på at du må roe ned tempoet ditt! Jeg får skikkelig vonde tak med en gang jeg stresser.
Billie Jean Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har endel kynnere, er i uke 34, men de er ikke vonde, sånn som du beskriver. Du bør ta det med ro, oppsøke lege for å vurdere hvertfall delvis sykmelding og lytte til signalene kroppen gir deg. Selv har jeg erfart at jeg får mindre kynnere av å gå med klær som ikke strammer over magen, ha regelmessig bommelom (tror tarmaktiviteter trigger kynnerne;p) og ta det rolig mht fysiske utfoldelser. Sykling og andre aktiviteter som "presser" bena opp mot magen prøver jeg også å holde meg unna. Og så må jeg være forsiktig med sex, da jeg opplevde regelmessige og vondere kynnere etter en runde i halmen;) Jeg trener fortsatt, men bruker da ellipsemaskin, og den funker. Som sykepleier er du sikkert borti endel stell. Det kan jo hende du skulle fått tilrettelagt arbeidshverdagen din så du fikk mindre av det. Det kan jo også være at du skulle snakket med jordmor/lege og fått henvisning til sjekk av livmorhalsen, så du er trygg på at den ikke blir påvirket av kynnerne. Håper det roer seg litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå