Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med sutt?


Indigo 08-10-13

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kutta sutt til gutten vår på 2 1/2 år, og jeg begynner å angre. Etter ei drøy uke uten sutt holder jeg på å bli småsprø. Lurer på om vi var litt tidlig ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 1/2 år her også, og de gikk helt greit etter ca 1 uke.

 

Så; det verste er nok over, og han vil snart "glemme" smokken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Smokken ble kutta ut da frøkna var 10 mnd. Hun ville ikke ha den. Har heller aldri brukt tott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagtid, mellom 1 og 2 år.

 

På natta har de fått ha den til de ikke gidder mer selv, det plager ingen at de har den liggende i senga så den kampen valgte jeg å ikke ta ;)

Eldste var 4 år da han sluttet på natta, de to neste var 3, minste har akkurat fylt 2 år og har fremdeles sutten liggende i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På dagtid sluttet vi med den når hun rundet 1 år. Da fikk hun den bare når hun skulle sove. Var kjempeenkelt å slutte med den. Nå er hun litt over 2 år og får den fortsatt om natta og på dagen når hun skal sove. Siden lillebror kom til for 4,5 mnd siden så har hun blitt mer avhengig av den når hun skal sove siden lillebror bruker det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker fortsatt smokk, jenta er 2,5 år gammel og får den kun om natta. Ser ikke noe vits i å kutte den ut enda, hun koser seg sånn med den at den gleden skal hun få beholde litt til, ihvertfall til hun blir 3 år sånn ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sluttet for et par-tre uker siden. Hun blir 3 år i august.

 

Synes det var trist, og synes fortsatt det er trist. Hun er veldig vanskelig om natten nå, våkner hun så sliter hun med å roe seg selv, så hun har noen raseriutbrudd om natten, mindre nå enn det var i begynnelsen så vi er på rett spor. Tror jeg synes det er mest trist fordi hun er mitt siste barn, synes ikke det var så trist når eldste sluttet. Han var 2,5 år, men han klarte det kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sluttet med sutten rett etter at datteren min ble 2 år! gikk helt fint... og er veeeldig godt og være "ferdig med det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med dagsutt ved 3 år og gav den til nissen da hun var 3,5. Gikk faktisk helt smertefritt. Snart 2-åringen har sin fremdeles, mulig det blir i samme tempo med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine 5 unger, så har jeg aldri brukt sutt, og er veldig glad for det, er ikke så lett å slutte. ( innbiller jeg meg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...