Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir ca 10 stykker til middag i dåpen hvis vi skal gjennomføre den, blir ikke før til høsten eventuelt. Noen venner kommer alltids til kaffe.

Personlig syntes jeg det er lite vits å gjennomføre en dåp med så lite folk, men samboer vil gjerne at sønnen vår også skal døpes.

Jeg har veldig liten kontakt med de i min familie, så bare tre stykker blir invitert fra den siden, de fleste fra samboeren min sin side, men han har også få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet mitt er hva dere syntes? Er det noen som skal ha få gjester i dåpen til barnet sitt?

Når jeg selv har vært gjest så har det vært alt fra 25 til 50 personer

Skrevet

Spørsmålet mitt er hva dere syntes? Er det noen som skal ha få gjester i dåpen til barnet sitt?

Skrevet

Skrevet

Vi blir til å bli rundt 15 stk. Dette fordi jeg har vært knallhard, og måtte kutta ned på antall. Hvis ikke hadde det blitt rundt 70 inviterte!

Og i.o.m at vi har dåpen i hjemkommunen til min mann, som ligger 120 mil fra der vi bor, så blir det heller ingen ekstra til kaffen. Skal heller ha en liten sammenkomst for våre venner når vi kommer hjem igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har bestemt oss for at vi kun skal ha vår datters tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre. Vi ber ikke min samboer og min sine tanter og onkler f-eks. Alt i alt blir vi ca 15-18 stk. Ingen av våre venner.. Kun de som har direkte tilknytting til vår datter.

• 2 uker senere...
Skrevet

Spørsmålet her blir vel hva dere vil oppnå med dåpen. Om den er en religiøs handling for dere betyr det ingen ting med få gjester. Om det er om å gjøre å vise fram barnet, føles det kanskje stusselig.

Men uansett blir det vel hyggelig for dem som er der...

• 3 uker senere...
Skrevet

Du kan da invitere så mange eller få du bare vil? Hyggelig med liten samling også. Da min venninne hadde navnefest for sin sønn var vi ca 40 stykker til bords: barnets besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner og foreldrenes ditto, i tillegg til begges nærmeste venner.

Skrevet

vet ikke om du leste det jeg skrev først, men jeg har bare tre fra min familie som kommer, resten har jeg ingen kontakt med. Fra min samboers familie så blir det noe få, svigermor kommer ikke. Dessverre har jeg og han vanskelige familieforhold på begge sider, så derfor orker ikke jeg invitere folk som har null interesse av å være der.

Vi skal be en del venner på kaffe, men syntes fortsatt det er litt stusselig slik det er med familiene våre.

Skrevet

Jeg synes allikevel du skal invitere inn til dåp. Om du hr lite kontakt med din familie er det jo hyggelig å stelle i stand noe for de du faktisk har kontakt med. Hyggelig for barnet ditt senere og ha kontakt med de få du har kontakt med også.

Det er jo i slike anledninger man har muligheten til å opprettholde den kontakten som er der.. :)

Vi skal ha ca 15 gjester i dåpen når barnet vårt skal døpes. Og jeg tenker overhodet ikke at det er stusselig. Jeg gidder ikke be de vi til vanlig ikke har noen kontakt med, bortsett fra halvsøsken av samboer, fordi vi ser på det som en fin måte og gjenoppta litt mer kontakt. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Etter en del tenketid så har jeg bestemt meg for at vi skal få en hyggelig dåp for barnet vårt:) Vi inviterer en del god og nære venner som har vært mye viktigere for oss en familie som vi ikke har kontakt med. Det viktigste er at man inviterer mennesker som man liker og som blir å følge vår lille familie. Så det blir noen familiemedlemmer og mest venner:) Så nå føler jeg endelig at det ble mer rett å arrangere en dåp, uten at det skulle føles stusselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...