Gå til innhold

Bør jeg bestille time til legen snarest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv om det passer ekstremt dårlig at om jeg blir sykmeldt, eller at jeg drar og er borte ei stund for legebesøk i forhold til jobben.

Jobber på småbarnsavdeling i barnehagen, og er ca 7 uker gravid.

Har nå i helga slitt med bekken og rygg, myyyye verre i dag enn i går. Får veldig vondt i magen og ryggen når jeg løfter noe.

 

I uka som kommer så er vi litt ekstra sårbare på jobb, ettersom det er en vikar som er på jobb i tillegg til meg og ei til som er fast.

Tenkte i utgangspunktet å vente med først svangerskapskontroll til etter at de andre faste er på jobb igjen, men er litt usikker nå ettersom jeg har så vondt, og så har jeg i tillegg begynt å få brunlig utflod, og er kjempebekymret for om det går bra. Og er veldig usikker på hva jeg bør være forsiktig med å gjøre ettersom jeg har så vondt.

 

Så hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også veldig vondt da jeg løftet da jeg var så mange uker på vei (jobber i hjemmesykepleien) Ble sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bytte med noen som jobber med de store barna da, så unngår du å løfte ?

 

Mye bedre enn sykemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Var sykmeldt fra januar - mars, og før jeg ble sykmeldt var jeg på storbarnsavd. , måtte bytte avdeling for å klare å komme tilbake til jobb.

Så å bytte til storbarnsavdelingen er uaktuelt.

 

Ønsker ikke å bli sykmeldt, så skal høre med legen, hva jeg bør gjøre.

Blir jo en del løfting, opp/ned fra spisestol, opp/ned fra stellebord osv. ellers bruker jeg som regel å sette meg ned med barna istede for å løfte så mye på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du gravid da også ? Eller fikser du ikke ungene når de blir større, og kan ikke løfte på de minste ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt sykmeldt meg. Har vært i din situasjon og det er ikke bedre å jobbe på stor eller liten avdeling. Jeg hadde en liten blødning i uke 6 og etter det tok jeg det heeelt rolig hjemme også. Livredd for at det skulle gå galt. Alle på min jobb visste at jeg var gravid da (ass.befruktning) Tenk på deg selv du, det har du lov til!! Gratulerer med graviditeten og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her.

Var ikke gravid sist jeg var sykmeldt nei.

 

Alle på jobbet vet at vi har prøvd på å bli gravid siden november, og enkelte vet at jeg er gravid nå, sjefen vet det ikke pga at hun har vært bortreist.

Skal ringe legen i morgen, og få time ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få legen til å henvise deg til fysioterapeut til trening.

 

Gjorde underverk på meg, jeg hadde store smerter og fikk søvnproblemer pga det, etter noen treninger i basseng og jeg var kvitt halvparten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Måtte til legen tidlig i dag, hadde småe blødninger i går, og kjempevondt i magen i går kveld.

Fikk time til legen umiddelbart når jeg ringte, og kom dit, og han sendte meg videre til gyn på sykehuset, som øyeblikkelig hjelp sto det på papirene.

På sykehuset fant han ut at jeg blødde fra livmora, men var ikke snakk om så mye blod, på innvendig ultralyd så fant han bare en prikk innenfor livmora, så jeg ble egentlig ikke så mye klokere. Er eventulet mye kortere på vei en det jeg trodde.

Tok blodprøve i dag, skal ta nye på onsdag, og får høre fra legen på torsdag resultatet på prøvene. Økende eller minskende eller null HCG.

Så enten har jeg mistet, eller så er det utenfor livmora, eller så er alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alt er bra :))) Jeg hadde som sagt også en liten blødning men det gikk kjempebra. Godt at du fikk sjekket det med en gang da. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

I dag fikk jeg den dårlige beskjeden, jeg har mistet, og skal på sykehuset igjen på tirsdag på videre oppfølging, og undersøkelser.

De sa også at jeg måtte bare ringe dag eller natt om det var noe, og at jeg kunne komme dit når jeg ville vist jeg var usikker på noe.

Har egentlig ikke gått opp for meg noe av dette, føler jeg går i ei egen lita boble, gikk ikke opp for meg at jeg var gravid, og dermed heller ikke at jeg har mistet. Men jeg kjenner innimellom at det er virkelighet og ikke bare en vond drøm.

Det som er nesten aller verst er at samboeren min har vært borte på jobb gjennom hele denne "prosessen", og at jeg måtte ha taklet alt alene, pluss jobb og unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...