Gå til innhold

stemor-bonusmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

det diskuteres gang på gang på gang på gang hva man skal kalle denne forferdelige personen som alltid prøver å stjele mamma sin plass i ungens hjerte...

I mine øyne er den gamle betegnelsen stemor negativt ladet pga eventyr o.l.. Og, som mange påpeker, betyr det jo "mor i stedet for mor" eller noe lignende. Altså skal den rette mammaen BIOmor være borte/død. Bonusmor derimot, er positivt ladet! En ekstra mamma.

Jeg er ingen stemor/bonusmor, men har barn med min eks. De har en fantastisk bonusmamma som bor sammen med deres pappa.

Så til alle dere BIOmødre som klemmer ut piggene så fort dere tenker på eksen nye kjæreste; Get over it! Hun vil i mange tilfeller bli en stor del av barnas liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud hjelpe meg. Hva er galt med deg da HI? Klarte du ikke skrive et positivt innlegg om alle de flotte stemødrene i dette landet uten å demonstrere litt? Er du 14?

Skrevet

Bonusmor høres greit ut det. Langt triveligere å lage et positivt ladet begrep ut av et negativt (stemor har jo en del negative assosiasjoner, det er nok Askepotts feil).

Det forhindrer jo ikke at mor er mor og biomor et fullstendig unødvendig begrep med mindre det er noen andre som har foreldreansvar for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...