Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Er i ferd med å få dilla på hjemmelagde knekkebrød, er det noen som har en knakende god oppskrift å dele? : )
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Ingen? Har mest lyst til å prøve en noen anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 3,5 dl grov sammalt rug 3,5 dl havregryn 2,5 dl solsikkefrø 1,5 dl sesamfrø 1 dl kruskakli(eller annen kli) 0,5 dl linfrø 1 ts salt 1 ts honning 6-7 dl vann. Dette blir to brett med knekkebrød. Pass på å smøre det helt jevnt utover ellers blir det ujevnt stekt. 180 g varmluft i 30 min(min vn trenger 45 min. )
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 190 grader skal det være. Og etter 10 min tar du de ut og skjærer opp i passelige stykker. Jeg bruker pizzahjul.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Takk skal du ha! Nå ble jeg litt utålmodig her i stad, så har allerede satt i gang med en jeg fant på nett. Men jeg prøver din neste gang. : ) Og, eeehh, hvilket tegn er varmluft? (Ikke den fødte husmor, nei..)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Muuulig jeg bomma på grill med vifte og varmluft, gitt. Burde kanskje ha sjekka de litt oftere på slutten, de ble ihvertfall ikke myke. Og en anelse svidde på toppen, kanskje. Nå ligger de på benken og knitrer (??), faktisk.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 De skal IKKE bli myke, de skal bli sprø :-) Varmluftsymbolet er en vifte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå