Gå til innhold

Knekkebrødoppskrift?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å få dilla på hjemmelagde knekkebrød, er det noen som har en knakende god oppskrift å dele? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Har mest lyst til å prøve en noen anbefaler.

Skrevet

3,5 dl grov sammalt rug

3,5 dl havregryn

2,5 dl solsikkefrø

1,5 dl sesamfrø

1 dl kruskakli(eller annen kli)

0,5 dl linfrø

1 ts salt

1 ts honning

6-7 dl vann.

Dette blir to brett med knekkebrød. Pass på å smøre det helt jevnt utover ellers blir det ujevnt stekt.

 

180 g varmluft i 30 min(min vn trenger 45 min. )

Skrevet

190 grader skal det være. Og etter 10 min tar du de ut og skjærer opp i passelige stykker. Jeg bruker pizzahjul.

Skrevet

Takk skal du ha! Nå ble jeg litt utålmodig her i stad, så har allerede satt i gang med en jeg fant på nett. Men jeg prøver din neste gang. : )

 

Og, eeehh, hvilket tegn er varmluft? (Ikke den fødte husmor, nei..)

Skrevet

Muuulig jeg bomma på grill med vifte og varmluft, gitt. Burde kanskje ha sjekka de litt oftere på slutten, de ble ihvertfall ikke myke. Og en anelse svidde på toppen, kanskje. Nå ligger de på benken og knitrer (??), faktisk.

Skrevet

De skal IKKE bli myke, de skal bli sprø :-) Varmluftsymbolet er en vifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...