Gå til innhold

Biomor og barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er helt greie uttrykk som er praktiske å bruke i mange sammenhenger for å forklare hvem man snakker om, men det kunne være like greit å finne nye ord akkurat som det er greit å ha faste uttrykk som stemor og stefar, bonus mor og bonusfar..

Hva med:

Førstemor/Førstefar?

Fødemor/Sædgiver?

Livgiver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du forvirret av mamma og pappa??

Skrevet

I en del tilfeller, ja.

Jeg har for eksempel en veninne. Hun har født to barn med en mann. Denne mannen hadde et barn fra før som også bodde sammen med dem og kalte min veninne for mamma. Mannen var en drittsekk som aldri gjorde noe positivt for ungene. Ingen av ungene kaldte ham pappa da han ikke ønsket det. Etter noen år døde han og etter enda noen år fikk hun en ny mann som virkelig ble en god farsfigur for barna.. Mamma og pappa er min veninne og hennes nåværende mann. Den eldstes biomor blir kalt ved navn. Jeg kan love deg at det praktisk å bruke ord som biomor og biofar de gangene det ersnakk om noen av de andre som har hat "foreldreroller" til disse barna.

Nå er det sikkert ikke så mange som har såpass inviklete fammilieforhold, men det er ingen selvfølge at den som har født barnet er den som blir kalt mamma elle at det er den som har gitt sæden som blir kaldt pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...