Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Når det står i en oppskrift at jeg skal røre smør og sukker hvitt, hva betyr det? Skal jeg smelte smøret og røre inn sukkeret, eller bare røre det sammen med kaldt smør?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Romtemperert, mykt smør. Piskes sammen med sukker til det blir luftig og nesten hvitt i fargen,
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Smøret skal være rom temperert og så rører du det og sukkeret lenge helt til det er hvitt og porøst.
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Smøret skal/ kan være romtemperert, men mindre det er til paideig, da kan det være kjøleskapskaldt. Det skal mao ikke smeltes.
☆☆☆ Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Hjelper ikke å røre, her må det piskes.. Trøsten er at det stort sett går bra om man ikke har tålmodighet nok heller, men skal du få en skikkelig luftig kake, må romtemperert smør og sukker piskes til alt sukkeret er oppløst og massen er hvit (den bli faktisk hvit om du pisker lenge nok). Jeg anbefaler å bruke kjøkkenmaskin, så den kan stå og piske på egenhånd mens du gjør klar resten av ingrediensene. Alternativt kan du bruke håndmikser, men sjansen er stor for å gå lei før du kommer i mål. Proffene bruker visstnok ballongvisp...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Jeg skjønner at jeg snart må kjøpe kjøkkenmaskin. Jeg har bare håndmikser. Takk for tipsene. Da skal jeg prøve meg på noe bakst idag. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå