Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Min mor fyller 60 år neste mandag og bor på en annen kant av landet sammen med resten av familien min. Litt impulsivt har jeg innmari lyst til å reise dit og feire dagen hennes sammen med de andre. Men så kommer problemet, det er lite flybilletter til en akseptabel pris igjen og jeg må da ha fri tirsdag på jobben. Problemet er at jeg er vikar. Er ikke så lenge siden jeg var borte fra jobben. Hadde feriedag for 1 mnd. siden + at jeg for et par uker siden var hjemme 2 dager med et av barna som hadde skadet seg. Ville dere sendt en sms til den som er lederen din på arb.stedet i dag og spurt om fri tirsdag om en uke eller ventet til i morgen og spurt da? Venter jeg til i morgen så risikerer jeg at det ikke er billetter igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Sånne spørsmål bør du vente med til mandag (i arbeidstiden). lederen din skal ikke behøve å bli spurt om sånne ting på en fridag (med mindre det var livsviktig og du måtte dra avgårde i dag - da snakker vi sykdom osv)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Jeg ville ventet til i morgen. Om jg var din sjef ville jeg uansett ikke brukt søndagen på å sjekke om arbeidskabalen ville gå opp også om du fikk fri. Måtte jeg svare i dag ville jeg bare blitt irritert og da sakt nei. Hadde jeg fått spørsmålet i arbeidstiden i morgen ville jg vurderet det. Å forvente svar på et slikt spørsmål, umiddelbart, på en søndag hadde jeg oppfattet som særdeles frekt. Sjefer har også fritid.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 På vår arbeidsplass er det greit å ta en fridag om vi finner noen som kan erstatte oss, altså bytte en vakt eller få en av ekstrahjepene/deltidsansatte til å ta vår vakt. Da sier vi bare ifra til sjefen når alt er ordnet så hun vet hvem som skal på jobb. Jeg ville ikke forstyrret sjefen min på søndag kveld, hun kan jo uansett ikke si ja til fri før hun vet om han har noen som kan jobbe for deg. Hun skal ikke trenge sitte i kveld å prøve finne en erstatter, det ville hun antagelig uansett ikke gjort før i morgen tidlig. Jeg ville selv prøvd å finne en erstatter, hadde jeg det ville jeg sendt en melding til sjefen om at jeg har byttet vekk tirsdagsvakten neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå