Gå til innhold

Anbefaling vogn som tar liten plass (i bil og) på reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 7 år siden sist vi var i barnevognjungelen, og vi har sett litt på Brio Happy, Emmaljunga city Cross og Teutonia Spirit S3

Men, vi reiser en del med fly og dersom noen har tips til vogn som tar liten plass (både i bil og på flyreise) - enten av de nevnte eller en helt annen type hadde det vært supert

Den må gjerne være bra på vinterføre også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Liker alle de tre vognene du nevner,

Har selv City crossen, og det er en super all round vogn!

Hardfør på vinterføre, barnet vendt mot deg, solid og stødig!

Den er lett i vekt, men synest den tar endel plass i bilen.

Det vi har gjordt er å bruke city crossen til turer, funker bra på alt underlag.

Så invisterte vi i en Maclaren tecno XT, den ligger konstant i bilen, tar super liten plass, kjempegrei å ha med på alle mulige reiser, enten i bil eller med fly, har reist mye med denne.

Vognen er litt dyr for å være trille, men en blir helt frelst i den og vi har brukt den kjempemye! Koster i overkant av 3000kr ny, men jeg synest det har vært verdt det!

Den kan brukes fra ca 6 mnd alder.

Vår erfaring:)

Lykke til!

Skrevet

Takk for god informasjon. Vi hadde en vogn lignende maclaren sist også, så det skal jeg får kjøpt i tillegg. Supert når vi skal på reise sydover til vinteren :-)

Skrevet

Har hatt teutonia s3, og syntes den ble veldig stor sammenlagt. Ville ha sett på TFK joggster twist, ABC design Cobra, Easywalker (sky og Qtro) og Babyjogger city elite.

Jeg har selv de to førstnevnte. TFK er bedre enn Cobra på vinterføre, men med Cobra kan du ha barnet mot deg i sportsdelen. TFK kan legges sammen med sportsdelen på, men på Cobra må du klikke den av. Veldig enklet å klikke den av, men da får du jo en ekstra del. Men Cobra er lettere vektmessig enn TFK. Også er det mye enklere å komme til i kurven under vognen på Cobra, også med sovende barn i sportsvogndelen. Begge har fotbrett som kan reguleres, men Cobra har enklere ryggregulering. TFK har så og si rett sovestilling, mens Cobra har slik ergonomisk stilling med bena litt opp. Var skeptisk til dette, men lillegutt sover, ligger og sitter veldig godt i den

Kan fortsette lenge med for og imot på begge, men jeg liker begge vognene godt. Akkurat nå bruker jeg kun Cobraen, da lillegutt er så liten at jeg ikke vil ha han vendt fra meg.

Har også en Babyjogger city mini i bilen. Den er veldig enkel å legge sammen, god å trille, lang i ryggen og har en kjempegod kalesje. Vurdere derfor å kjøpe Babyjogger city Elite(som er "storvognsversjonen" av city mini) når lillegutt er stor nok til at jeg synes det er ok at han er vendt fra meg. Men da må jegf først selge min fantastiske TFK...

Ble litt langt dette, og ikke vet jeg om du ble noe klokere av dette, men noen forslag til vogner å se på er det iallfall;)

Skrevet

Kjempeflott med informasjon; vi begynner jo litt på nytt igjen siden det er noen år siden sist, så det er litt å sette seg inn i igjen :-)

Skrevet

Bugaboo Cameleon er lett som bare det, 9 kg, og slåes sammen utrolig raskt. I tillegg kan du feste Maxi Cosi bilsete rett på understellet hvis du har adapter.

Vinterhjul er ekstrautstyr (de to små hjulene foran byttes ut med to litt større hjul som ikke er vingbare), men gjør den bra på vinterføre også. :-)

Skrevet

Maxi Cosi Mura får plass i en golf ihvertfall. Og det er en veldig god vogn.

Skrevet

Easywalker Sky! En stabil og god vogn som kan brukes med bag (som er like stor som simo sin) og som kan brukes leeenge! I tillegg veier den bare 10 kg og får plass i vår lille auris :) Den triller godt og har god plass til vår lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...