Gå til innhold

....får ikke puste under gulp??? (samme som Småtroll...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite gull på 9 uker.

3 ganger i løpet av disse ukene har hun ligget på ryggen, og plutselig begynt å kave veldig, prøvd å svelge og ikke fått det til - og dermed virker det som hun ikke får puste.

Jeg har tatt henne opp i en rasende fart, og da virker det som om hun får svelget unna...også begynner hun selvfølgelig (heldigvis!) å gråte av det som virker som redsel...

I dag skjedde det igjen.. Hun lå på stellebordet og pludret og smilte, og plutselig så jeg at det skjedde igjen.

Det var lenge siden amming, hun hadde sovet på siden i 1,5 time ved siden av meg - også skjer dette igjen!

Jeg får helt angst....jeg er nå livredd for at det skal skje mens hun sover, eller når hun våkner for å spise i løpet av natta....!!!

Noen som har vært borti dette?

Kan nevne at hun hikker veldig mye (dvs daglig), har "lett kolikk" iflg legen og har begynt å gulpe mye mer enn tidligere...

Usj...blir vel sittende oppe hele natta jeg nå.... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...glemte å si at hun også hoster en del, noe legen sa var helt normalt da vi var på 6-ukers kontroll (og hvor jeg selvfølgelig glemte å spørre om dette...) :-(

Skrevet

Hei

Dette er helt normalt og vanlig.

Vi har en liten prematur baby som har det samme "problemet" Gulper opp i nesen og mister pusten. Heldigvis skjedde det på sykehuset før vi dro hjem, så vi så hva legene gjore og de beroliget oss.

Babyer puster bare med nesen og vil holde pusten ved gulp i nesa. helt til de begynner å gråte for å få luft. Det du gjør da er å holde babyen på siden og opp med hodet. Fjern gulp du ser utvendig.

Det som har vært redingen etter at vi kom hjem er nesesuger. Med en gang det skjer tømmer vi nesen for gulp. Virker veldig dramatisk når det står på, men roer seg med en gang nesen er fri for gulp/slim.

Husk å slipp nesesuger kjapt, slik at det blir skikkelig sug, om du slipper sakte vil du ikke få ut noe. og trykk den godt oppi nesa.

Hos oss skjer det også på natta, men våkner selvsag av ramaskriket. Så er kjappe med å få tømt nesen. Har også hevet senga veldig høyt, med dvd-filmer under de øverste sengebeina. Holder babyen oppe / på fanget minimum 20 minutter etter måltid. Det du også kan være obs på er om hun får for mye mat, da gulper de gjerne mer.

Skrevet

Hikke kan også foresten komme av for mye stimuli og, eller, at de fryser.

Ser nå at du skriver at det var 1,5 time siden hun fikk mat da det skjedde. Slik var det her også tidigere, så er ganske fortvilende når man vet det er så lenge siden mat. Men det kan likevel være luft som ligger å presser på under maten. Så prøv å se om du får henne til å rape mer. F,eks holde henne oppe en liten stund når du tar henne opp fra sengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...