Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Merker at det plager meg mer og mer. Føler ofte at vi er den eneste familien her inne som ikke nødvendigvis har råd til ditten og datten. Mannen min er for tiden ikke i jobb, har ingen rett på NAV støtte, så da sitter vi her med min inntekt som skal holde til alle oss tre...pluss en til snart. Kjenner det stresser meg og at alle innlegg om folk som kjøper babydoppler og reiser på ferier irriterer meg. Ikke fordi jeg ikke unner folk disse tingene, men fordi min familie aldri har råd til slike ting. Jeg vet at mannen min forhåpentligvis vil begynne å jobbe snart igjen, men det er denne usikkerheten og bekymringen som plager meg mest.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Vi må som oftest leve på luft og kjærlighet 1-2 uker før neste lønning kommer... Babydoppler og annet fjas driter jeg i, bare ungene har mat er jeg fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 Om du for jente har jeg masse babytøy du kan få.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Vi har også dårlig råd. Kjøper ikke doppler eller sliktno - det skal man forøvrig ikke gjøre heller. Vi skal riktignok på en sydentur, men da har vi også spart eller som nå - bruker feriepenger på det. Jeg føler ofte selv at "alle andre" har råd til så sinnsykt mye mer. Her for ei stund siden sprakk boblen til noen av "alle de andre" - huset er like før tvangssalg, de har bare hatt penger fordi de ikke har betalt regninger og levd på utallige kredittkort. Jeg synes synd på de! Da er det ikke så ille likevel da - å ikke ha råd til alt, jeg har iallefall ingen kredittkortgjeld!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Det er kjipt, men trøst deg med at det vil komme bedre tider.. Vi sliter selv, har ikke råd og få bilen på veien, fks... men vi jobber oss gjennom det vi spiser så billigt som muligt fordi vi må få unna noe regninger og slikt.. men et par mnd nå så går både min og sambos inntekt opp og da blir ting bedre;)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 har foressten hatt det slikt i 1 år nå, pga min inntekt droppet veldig da jeg startet på skolen og utgiftene ble større med bhg plass og siden vi hadde god råd før jeg begynte på skolen så hadde vi litt dyre og større regninger..(var dumme og ikke tenkte fremover og tenkte i tilfelle økonomiske forandringer)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Vi har vært der i flere år selv. I en periode gikk vi 8000 i minus hver måned, takk for sparepenger:) Og så arbeidsledig uten rett på dagpenger. Da var det en inntekt og det er ikke nok for oss. Vi har ikke noen fancy livsstil, leier leilighet, billig bil osv, men en gjennomsnittlig inntekt er ganske knapt. Drit i alle som maser om unødvendige ting, man trenger ikke det! Lev billig og se om mannen din får seg en ekstrajobb så lenge han er arbeidsledig!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Du er ikke alene :-) Vi har så det rekker akkurat hver måned og ikke noe mer. Ferier er kun besøk til familie og å være på hytta. Vi har ikke bil, Tv etc... Babydoppler er jo noe tull så det er vel ikke noe å være misunnelig på...! Tror man skal prøve å være taknemlig for det man har... vi har alltid mat og kan alltid betale regninger (om enn litt forsinket iblandt...) og det er flust med mennesker som har det værre enn oss det være seg økonomisk eller familiært...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå