Gå til innhold

Tror du....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....at noen kommer til å annta manuset mitt om jeg skriver en bok?

Har hatt ideen til en knakendes (selvfølgelig;) god krimbok i hodet i årevis. Og føler virkelig på at jeg skal bruke livet mitt til å skrive. Det er det eneste jeg har virkelig lyst til å gjøre!

Men så må realisten i meg spørre om det noe poeng i å bruke x antall timer på ett prosjekt som er dømt til å mislykkes. (Ett forlag får tusenvis av manus tilsendt hvert år, og av dem blir bare ett par antatt....)

Kan noen gnikke støv av krystallkulen sin og fortelle meg at dette er noe jeg bør gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lykkes hvis du sender manuset til mange forlag og nekter å gi opp.

Skrevet

Om du liker å skrive kan du jo skrive boka på fritiden din, kanskje først noen kapittel og så sende inn og høre om det er noen forlag som er interessert. Nå har jeg ikke peiling på hvordan de gjør dette altså..

Har faktisk lurt på det samme. Har mange historier oppi hodet mitt som jeg kunne tenke meg å skrive ned, men for det første er jeg livredd samboeren min eller noen andre skal finne det og lese det og le av meg, og for det andre er jeg redd ingen er interessert i å lese det hvis jeg sender det inn til et forlag....

Men eneste måten å finne ut dette på er å prøve! Har desverre ingen krystallkuler! :P

Skrevet

Ideen bør være voldsomt god, siden språket ditt ikke er noe videre... Sorry.

Skrevet

(...for den ventet jeg ikke på...neeeeeiiiidaaaaa)

Jeg kan sende over en handleliste så får du vurdert språket mitt litt nærmere. Eller en sms er kanskje nok for deg? :)

("Ideen bør være voldsom god" heter det forresten, ikke "voldsomt". Ide er hankjønn. Derimot kan du skrive "Et voldsomt stort hus/tog/tre")

Skrevet

hi; tror du bommer ang hva som er riktig og ikke riktig skrivemåte her; ideen er ikke voldsom, voldsom brukes her i forsterkende betydning til god, og da er det ikke substantivets kjønn som bestemmer om det skal ende med t eller ikke...eller tar jeg feil? Vil bare gjerne vite hva som er riktig...beklager at det er helt utenfor tema her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...