Gå til innhold

Varme sommernetter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har deres babyer på seg om natta? Og bruker de dyne eller noe lettere?

Har selv en 5 uker gammel gutt. Han er VARM, sover nå med body og dyne. Vurderer å bytte dyna med et teppe, men samtidig.... usikker... Blir jo kaldere om natta enn det er på kvelden. Dog er han utrolig varm på dagtid også, vært siden han ble født. Håper på svar fra dere som har så små barn, det blir mer likt min problemstilling, de er jo mer sårbare enn måneders-gamle barn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hel nattdrakt,med body under, dette fordi babyen sparker av seg dynen hele tiden.

Skrevet

Vi har ei som er prematur, ca 14 dag gammel korrigert. Men er likevel veldig varm av seg. Har ligget på lammeskinn til nå. Er til vask, la henne på laken og fleece pledd noen netter. Da har hun blitt fryktelig klam. Så om du ikke har prøvd lammeskinn, er det et tips.

Hvilken dyne har du? Bruker du dun vil den puste mye bedre og trekke til seg mer fuktighet (svette) enn fiberdyne vil.

Vi har ikke fått sommervarme enda, så har ikke samme problem. Men ville ha prøvd med helseteppe når vi var våkne og sjekket tempen til barnet før vi la oss. Eventuelt sjekket på natt ved mating.

De små er som regle flinke til å gi beskjed om de blir kalde.

Skrevet

00.16: Vi har fiberdyne. Han sover i samme rom som oss og vi har vinduet på vid gap, for det er sommervarme kvelder her nå og soverom i 2 etg med kveldssol blir varmt. Dog synker jo temp utover natta, behagelig for oss voksne, men gjør meg usikker mtp mini.

Mao kan jeg prøve meg med et fleeceteppe...

HI

Skrevet

Anbefaler deg å prøve en lett dundyne.

Fleece er syntestisk og puster ikke godt.

00.16

Skrevet

Hel nattdrakt MED body under OG dyne??????

Selv om babyen din sparker av seg dyna var dette myyyye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...