Gå til innhold

Hva hjelper mot overtråkk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha foten høyt oppe så den ikke blir så hoven. Ett kaldt omslag kan hjelpe. Evt pakk inn en pose frosne grønsaker el.l. i en håndduk og legg på. (Burde egentlig gjort det med en gang....)

Støttebandasje og smertestillende salve.

Nedkjøling og sitt med beinet hevet.

Er så sinnsykt vondt!

( Fikk anbefalt fra legevakta den ene gangen jeg tråkket så syyykt over at jeg fikk rift i leddbåndet at foten skulle belastes når jeg gikk, mens når jeg satt skulle det være hevet.)

Lege, sykemeldig, tid og hvile.

Jeg klarte det kunststykket i vinter på glatta, og det gikk sikkert 3 måneder før jeg ikke kjente mer til det.......

Helt jævlig. Mange har sagt til meg at det er verre enn å brekke foten. Og det tror jeg så gjerne. Min mor brakk armen(fikk gips) på glatta i vinter, og det gikk 6 uker, så var hun smertefri og uten gips. Det tok lenger tid for meg........

Annonse

Is det ned, og hold det høyt. Prøv å bevege det litt men ikke provoser over smertegrensen. Om det ikke er bedre om en 3-4 dager, så ta deg en tur til lege.

Sønnen min tråkket voldsomt over på onsdag, og går helt normalt i dag, så det kan gå fort over igjen :-)

Det er IKKE verre enn å brekke foten. Jeg har tråkket over skikkelig flere ganger, og det er dessverre småtteri av smerter i forhold til da jeg brakk ankelen :-(

Etter bruddet var ikke ankelen smertefri før etter nærmere et halvt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...