Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Jente på 4 år. Mor og Far ble skilt, mor og far bodde på samme sted og hadde 50/50 omsorg, så tok mor jenta ut av bhg og flytta mot fars vilje. Mor har i påvente av avklaring om omsorgsretten ett par ganger unnlatt å levere jenta til samvær.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 Ja men sånn generelt stiller ikke mor veldig svakt om hun bare tar med seg barnet dersom hun ikke har en veldig god grunn?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Det kommer jo helt an på hva mor oppgir som grunn for at hun spolerer samvær, og om hun har beviser for å underbygge påstandene sine. Når en mor gjør noe såpass drastisk regner jeg med hun har en god grunn for det? Om hun bare har gjort det for å være ekkel mot barnet sitt stiller hun jo ikke særlig sterkt i en rettssak.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 Jeg håper mor tar til vettet og vokser opp. Å spolere samvær er ikke en løsning. Hvorfor flyttet mor? Det må ligge noe mer under her, men samtidig finnes det mange tåpelige og useriøse mødre. Håper far og barn ikke blir knust for alltid av hennes egoisme.
Gjest ->>- Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Har mor meldt flytting? Barn som begge har foreldreansvar på, kan ikke meldes flytting på uten at begge signerer. Dersom mor har flyttet ut av hjemmet, er barnet fremdeles formelt bosatt der på samme adresse som far og han har da hovedomsorgen og kan hente jenta hjem når han lyster.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Ok. Mor sliter litt psykisk og har gjort det en stund uten at hun har vært til noen behandlig. Tror ikke det finnes noen "gyldig" god grunn til at hun nekter samvær. Far har ikke skrevet under på noe flytting. Det sliter veldig på alle parter....
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #9 Skrevet 4. juni 2011 huff stakkars barn, tenk å nekte barnet å se faren sin
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #10 Skrevet 4. juni 2011 Jeg ville holdt en knapp på far. Dersom det var delt bosted og mor bare tok med barnet og dro uten at det er gjort noen ny avtale om bosted og samvær eller meldt flytting - er det vel i realiteten ikke å la være å levere til samvær, men å la være å levere henne tilbake etter samvær. Og det er vel juridisk sett straks meget verre når man nekter å sende barnet hjem. Og samarbeidsvilje i forhold til å greie å avvikle samvær teller mye, hvis en av foreldrene spolerer samvær og ting ellers står likt kan det være avgjørende. Når far i tillegg bor igjen der barnet har bodd og har røttene sine, og begge foreldre har hatt aleneforelderansvar for barnet og taklet det bra... jeg ville ikke satt penger på at mor beholder omsorgen nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå