Makko med to små gutter Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Hva slags grøt er best å gi til de små? Har lest at mange inneholder palmeolje og det har jeg ikke akkurat lyst til å gi han. I desperasjon kjøpte vi Nesle sin 4mnd grøt med ris og banan, den blir faktisk BLÅ når vi blander den ut til velling, -det ser skikkelig ekkelt ut og får meg til å tenke på hva i allverden de egentlig har puttet i dette pulveret!
kinaputten Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 anbefaler holles hirsegrøt som startgrøt jeg, den inneholder visstnok ikke palmeolje og er økologisk. Jeg startet med den da jeg hadde hørt at hirse er det mildeste for små mager å starte med. Når det er sagt, så tror jeg også at det blir så små mengder med palmeolje de får i seg via annen grøt at det ikke utgjør noen merkbar "fare". Eller du kan jo lage din egen grøt, litt mere styr, men ikke så vanskelig når man først er i gang her står det litt om holles grøter http://www.helseogkost.no/nettbutikk/matvarer/barnemat_oekologisk/holle_hirsegroet_glutenfri_fra_4_mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå