gravid-81 Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Dere som har barn på ca 1- 1/2 år- hva slags sko kjøper dere? de vokser jo så fort i beina- kjøper dere dyre eks ecco sko? eller er det greit med de litt billigere variantene?
sillyfilly og Olivia Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Det er jo ikke så fryktelig mye de er ute og går med sko når de nettopp har lært å gå så jeg har bare kjøpt billige sko. Bruker arvede sko også for de bruker skoa så lite at de rekker ikke å sette et "dypt avtrykk i skoa"
smelia Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 Kjøper ecco eller superfit, de varer bare en sesong men vil at den første sommeren på beina skal være behagelig. Og bruker ikke arvede sko. Hvis man kjøper et par sandaler eller lette sko trenger man bare et par i løpet av sommeren. Det er viktig med støtte. Jeg kjøpte ecco-sandaler på salg til 100,- i vinter. Og et par superfit-sko på Barnas Hus.
lille sprelle Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 nå er det et par år siden, men anbefaler faktisk xxl - gode sko til en rimelig penge
Serepta Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Har hatt ecco eller kavat sko til mine to, som første sko. Det er utrolig viktig med gode sko til små føtter, så det er ikke her man skal spare penger. Gå for kvalitet er mitt råd.
Lovemelikeyoudo Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 ikke arvesko, det er ikke anbefalt!! Kjøper kvalitetssko ja, ecco eller superfit!
Willy Wonka Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har eccosko til min. Han har ikke begynt å gå, men reiser seg opp etter alt for tiden. Bruker ikke arvede sko her heller...selv om de er lite brukt!
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Minstemann her hadde adidas da han var på den alderen i fjor. Slike som går litt opp på ankelen og støtter bra opp. Kosta 250 på obs sport. Anbefales! Så ordentlige sko trenger ikke koste 600. Og en på 1 år er vel mye ute? Så skoene her blir i alle fall godt brukt og slitt!
2010 Mammaen Skrevet 4. juni 2011 #9 Skrevet 4. juni 2011 Gode sko er veldig viktig når de små begynner/har nettopp begynt å gå og det viktigste er at ankelen har skikkelig støtte. Ofte ser man at rimelige sko ikke er så gode, men det trenger ikke være en sammenheng. Vil ville ha sko til vår 1-åring som gir skikkelig god støtte, var lett å ta av og på (viktig!) og som var nøytral og grei utseendemessig til flere bruksområder (så man ikke trenger ørten par). Det endte på Ecco og jeg er veldig fornøyd med valget. De kostet 600, men synes det var en grei investering til en som nettopp har lært å gå.
Fire småtroll Skrevet 4. juni 2011 #10 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har også kjøpt gode sko, men på tilbud. De har gode tilbud på sko rett som det er. I år kjøpte jeg joggesko til ungene på Skoringen, de hadde 2 for prisen av 1 så jeg fikk sko til alle fire ungene men betalte bare for to av dem. De fikk da Viking og Geox sko. Følg med på tilbudene, de store butikkene har gjerne noen tilbudsbord med rester, jeg har fått mange sko til halv pris bare ved å følge med litt.
Gjest IngenVetHvemJegEr Skrevet 4. juni 2011 #11 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har gått for Ecco hele veien og bare nye sko. Jeg sparer inn på andre måter. Barna har f.eks. nesten bare arvet klær, så jeg bruker lite penger på det.
gravid-81 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2011 takk for mange svar;-) Ikke alle er helt enige ser jeg, men greit å se ulike menninger og! Tror heller ikke gode sko trenger å koste 600 kr å hete ecco, men man får nok til en viss grad det man betaler for. hadde med gutten min til fysioterapeut hvor hun så på skoene has (var ikke derfor vi var der altså) og jeg spurte om det var greie sko til han, hun sa det var viktig med gode sko- de var helt supre de sa hun og det var ikke ecco, men skofus sine fra skoringen (tror jeg..) og en fysioterapeut bør vel vite hva som er bra og ikke for små barneføtter:-) men kjøpte noen litt billigerer sandaler i dag, vel å merke med helkappe og god støtte, men ikke ecco det heller. Men bør vel kanskje kjøpe noen bedre til han da;-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 Det beste for barnet er egentlig å gå mest mulig barbeint nå på sommern, så hvis jenta mi hadde begynt å gå allerede nå så hadde hun bare fått noen helt tynne, myke skinntøfler fra Name it, eller rett og slett gymsokker fra H&M=) les mer her; Helst barbeint Musklene i føttene blir sterke dersom barnet går mye barbeint. – Det er kjempefint at barn går uten sko når de begynner å gå. Skoene er ofte mer til hinder enn hjelp. Jo mer barbeint barna går om sommeren, dess bedre er det, sier barnefysioterapeuten. Jo mer barna går i ulendt terreng, dess sterkere muskler og bedre balanse får de. – Den overdrevne redselen for at barn skal fryse på beina inne er totalt ubegrunnet. De fleste barn er heller for varme, enn for kalde når de beveger seg inne, forklarer skofaglæreren. Den første skoen Barnets første sko bør ha en fast hælkappe, gå høyt på ankelen og sitte godt på foten. La barnet gå mest mulig barbeint, eller med sklisokker. Ikke bruk sko før det er nødvendig. Det kan hemme de første skrittene. Den første skoen kan med fordel være i skinn, ha fôr i skinn, eller ekte naturmateriale, som bomull. Billige eller dyre Du kan finne gode sko blant de rimeligste skomerkene, mener barnefysioterapeuten. Hun sier det også finnes dårlige, dyre sko. Sannsynligheten er likevel stor for at du får en bedre sko, hvis du legger litt penger i det. – Jeg mener de dyreste er de beste, selv om du kan finne rimelige sko som er høyst brukbare, sier skofaglæreren. http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article470902.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå