Gå til innhold

Hva er det fineste jentenavnet du vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne et litt spesielt, men samtidig ikke for sært jentenavn. Ønsker å unngå de mest populære navnene. Mannen min er litt mer tradisjonell i smaken enn meg, men satser på at vi finner ett begge liker... Håper på inspirasjon fra dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo egentlig en personlig assosiasjon for meg, siden min kjære mormor het det - ikke sikkert jeg hadde likt det navnet så godt hadde jeg ikke kjent dette vakre mennesket :-) Navnet er Elna.

Skrevet

Jenta mi heter Eline.Men jeg elsker navnet Erle også. Alette og Vida er også nydelige navn:) Hadde vi fått en jente til skulle hun ha fått navnet Erle. Ingen tvil om det.

Skrevet

Tilde...

Jeg syns det er nydelig, men fikk ikke mannen min med på det. Nå løste det seg av seg selv da vi bare fikk gutter...

Skrevet

Jenny, Åsne, Ellinor og Else. :)

Skrevet

Ravgnunn, Urd, Herbjørg, Ingebjørg, Margrethe, Solvår +++ :-)

Skrevet

Mirabelle eller Emmelin (står mellom de to hos meg nå faktisk)

Litt sukkersøtt da men skit au :)

Skrevet

Iben synes jeg er veldig fint. :-)

Skrevet

Victoria, Elisabeth, Clara, Maja, Maria, Kaja, Cecilie, Helene,

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg er veldig glad i litt "gammeldagse" jentenavn, som f.eks Ingeborg, Sigrid, Ingrid, Ragnhild osv. I tillegg er Vilma også en favoritt!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Signe er nok en helt klar favoritt, med Ingrid, Sigrid, Ragni og Kristin som gode oppfølgere.

Liker stødige, "ordentlige" navn, samtidig som det er viktig at navnene er lette å uttale, skrive og forstå.

Skrevet

Det fineste jentenavnet jeg vet om er Esther:).

Mvh

Skrevet

Jeg synes Ella og Lilly er fine jentenavn :) Og navnene til jentene mine da selvsagt ;)

Skrevet

Det aller fineste navnet jeg vet om er Iris. Men det er nok ganske poppis. Og selvsagt navnet til min datter, Olivia

Skrevet

Lotta & Maricken! Generelt glad i svenske navn, gjerne fra Astrid Lindgrens verden :-))

Skrevet

Liker Norske navn som Alvilde, Alva, Selma+++:))

Skrevet

ANNELI !!!! (som dattera mi heter :))

Hadde vi fått ei jente til hadde jeg prøvd å få igjennom Eirunn.

Men liker også Guri, Eivor, Erle og Runa.

Skrevet

Jeg elsker navnet Erle, Karen er nydelig og også Elie. Ellers liker jeg Anne og Anna veldig godt

Skrevet

Hedda som min datter heter:)

Ellers liker jeg navn som Gyda, Eivor, Alva, Embla, Ingrid, Sigrid, Thilde, Vilde og Tiril.

Veldig mang fine navn er allerede foreslått.

Skrevet

De fineste er nok:

Ellinor

Bea

Linde

Anne/ Anna/Ane (bestemora til Jesus het Anna;) )

Skrevet

Amalie

Amelia

Aurora

Isabella

Skrevet

Anéa

Skrevet

Ariella

iben

majken

vårin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...