Gå til innhold

Ubehagelig press øvers i magen, rett under puppene, gravid i uke 21...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan komme av? Det er skikkelig ubehagelig, presser skikkelig så jeg føler på en måte jeg må anstrenge meg for å puste dypere på en måte (?)

Litt vanskelig å beskrive det. Har tatt det opp med legen flere ganger, (har hatt det sånn siden uke 11) men virker ikke som om han er interessert i å bruke tid på å finne ut hva det kommer av. Sa det KUNNE være at fosteret pressa på lungene, men er ikke det litt tidlig i uke 11?

Var sånn i forrige svangerskap også, men ikke før på slutten, da hadde jeg også svak svangerskapsforgiftning, kan det ha noen sammenheng???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke det presset konstant altså, men så og si hver dag (merker det spesielt om kveldene)

Gikk litt fort i svingene :P

Skrevet

Uke 21 eller 11?

Skrevet

Er i uke 21 nå, men har hatt press siden uke 11.. Litt dårlig formulert, sorry :)

Skrevet

Det spørs egentlig om hvor vodt det er. Jeg har hatt to forskjellige problemer med denne symptomen. Hvis det er utrolig smerteful kan det godt være gallesteiner.

Hvis det er som du sier bare veldig ubehagelig, er det fullt mulig at det er masse luft. Jeg vet at det høres rart ut, men er helt sant. Jeg anbefaler neste gangen at du legger deg ned - på HØYRE side (veldig viktig) og ligger sånn i 10 til 15 minutter opp mot en halv time og se om det hjelper.

Det er det eneste som hjelper meg når jeg har det slik.

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det ofte kommer når jeg sitter også .. Så føler at det hjelper å reise seg opp og være i litt bevegelse.. Skal prøve å ligge på høyre siden neste gang jeg kjenner det :) Takk for tipset!

Skrevet

Jeg håper virkelig at det helper deg, er skikkelig slitsomt ihvertfall! kan hende bevegelse også hjelper hvis det er luft, er bare at jeg pleide å få det om kvelden/midt på natta, så det var mest naturlig for meg å ligge. Venstre siden var IKKE bra.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...