lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 I morgen drar vi til syden, og jeg skulle bare dobbeltsjekke hvor mye håndbagasje jeg kunne ha med på flyet. Og der står det: "Frivekt 20 kg pluss håndbagasje på inntil 6 kg med målene 55 x 40 x 20 cm. Infants kan ha 10 kg bagasje men ingen håndbagasje. For reiselengder på 4 uker eller mer får du ta med 30 kg pluss håndbagasje." Jeg har med to barn - ei på 1 år og ei på 3. Hun på ett år får ikke ha bagasje, så har derfor pakket alt deres i èn koffert. Den veier 17 kg. Og min veier 15. Jeg har nå pakket ned så lite jeg kan, men har tatt med en del mat fra Norge til barna. Problemet er at begge koffertene er smikk fulle, så jeg kan ikke ta fra deres og over i min. Men tror dere at vi samlet har 30 kg å gå på, eller MÅ den ene veie 10 og den andre 20?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Du har 50kg bagasje, 2 kolli à 20kg og 1 kolli à 10kg. Du og 3 åringen har 20 kg hver + håndbagasje, imens minsta har 10kg og ingen håndbagasje. Infants = barn 0-2 år. Fra 2 år har de samme bagasje som voksne. Ps. du kan ikke ha 50kg samlet. kolliene må ikke overskride vektgrensene sine
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2011 Takk for svar! Ble litt usikker jeg nå. Er du sikker på dette? Syns så tydelig jeg har hørt/lest at minstejenta (som vi betaler kun 250 kr for) ikke har rett på å ha med sin egen bagasje.. For akkurat det har jeg tenkt litt på i ettertid. Når jeg søker opp infant i ordboka kommer det både spedbarn, småbarn, elev mellom 5-7 år, umyndig person og mindreårig. Så jeg gikk utifra at det var 3 åringen jeg da, men...
Lemonia Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Vi har alltid kunnet ha med egen innsjekket bagasje til spedbarn som ikke har eget sete. 5 eller 10 kg avhengig av flyselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå