vår første 19 mnd prøving Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 IKM 12 juni , håper den sitter nå! ingen symptomer enda, men er for tidlig er bare 5 dpo i dag
Irene Adler Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Jah, kan godt si d sånn. Ett år, men 9 pp. Fikk tbake mens mai i fjor, og så har d vært litt uregelmessigheter. Ønsket søsken til junior ett år nå. IKM for 2 dager siden (eller egentlig 4-5, siden jeg har syklus 24-26 dager). Testa negativt 3 dager før IKM, så jeg tør ikke teste. Tåler ikke enda en skuffelse over neg test. Oppå der igjen kommer fortvilelsen over manglende mens og tanken på uvissheten når mensen kommer. Hver mens er en ny sjanse, men om den ikke kommer uten grunn.... nei det blir for mye akkurat nå (( Da er det bedre å leve i blissfull ignorance litt til.
Shamy Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Vi har vært prøvere siden høsten 2009. Vi er relativt unge mennesker (22 og 24) og når vi har oppsøkt lege føler jeg at de ikke har tatt oss på alvor med tanke på utredning. Synes det er skikkelig dårlig gjort. Vi trodde det hadde klaffet denne mnd, men TR kom etter 1 uke på overtid. Skuffelsen var stor, men får bare prøve ved neste EL :-)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 Prøvd på vår tredje siden april 2010. Var hos legen igår. Ble sendt henvisning til videre utredning
Happy87 Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Hvor mange ganger har du vært hos legen Melisbaby2012? ?? Jeg var 22 og han var 25 da vi startet prøvingen, men vi har begge blitt ett år eldre nå. Jeg var først hos legen etter 3mnd uten mens, men fikk bare beskjed om å vente å se.. Så byttet jeg lege og reiste til den nye legen 5mnd etterpå. Hun ville også egentlig bare be meg vente å se, men fordi jeg var så utrolig nervøs for at det var noe galt så sendte hun meg til gyn for å sjekke. Hos gyn ble jeg møtt med "det er jo vanlig å bruke litt tid på å få stabile sykluser etter p-pilleslutt" , men han ombestemte seg etter innvendig ul. Han sa jeg hadde pco og store problemer med å få el av meg selv. (Som jeg har erfart ved å ha en el på 11mnd) Han la opp et løp for meg som jeg skulle prøve og hvis jeg ikke fikk el av det så skulle han henvise meg til fertilitetsklinikken i nærheten.. Det jeg skulle frem til er at du må bare fortsette å mase på legen din. Du har rett på å bli tatt seriøst og utredet. Hvis ikke legen din hjelper deg så ville jeg byttet lege. Eller har du tenkt på privat gyn? Det er greit å bare få sjekket ut at alt er i orden, istede for å leve i usikkerhet og frustrasjon.
vår første 19 mnd prøving Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2011 Jeg er også henvist til utredning, men har enda ikke fått noen innkallelse.. hater at det skal ta så lang tid.... har ventet siden april nå :S Fikk kun et brev der det sto at helsehjelpen vil bli gitt innen november 2011, det er jo kjempe lenge til!!! Vil bli gravid nå, har prøvd lenge nåkk.. blir så frustrert.. håper spira sitter nå..
vår første 19 mnd prøving Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2011 søskentiljunior Huff kjedelig at du har hatt uregelmessig menstruasjon Jeg slet med å få mensen etter pilleslutt. det tok 7 mnd før jeg fikk mensen, men nå har den vært regelmessig siden januar. Fant ut denne runden at jeg blør under EL.
Happy87 Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert snuppi.. Jeg fikk time hos gyn kun en mnd etter legebesøket..Men må jeg videre på fertilitetsklinikken så er det 3mnd ventetid. Så da blir det nok langt over sommeren før jeg får videre utredning.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Det blir nok lange ventemåneder det ja. Men så kan man jo prøve selv i mellomtiden og håpe på et "mirakel":-) Håper det går noe fortere her
Metti er håpefull Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 Har ikm i slutten av juni og dersom TR kommer har vi prøvd i et år.. Det er utrolig slitsomt psykisk.. Vi lengter så voldsomt etter en spire. Ble gravid i mars men endte i ma... Er livredd for at jeg skal få flere ma på rad... Alt jeg ønsker er et lite barn !!
janne_90 Skrevet 5. juni 2011 #11 Skrevet 5. juni 2011 Har prøvd i 10 måneder. sist gang jeg hadde mens var siste dagen torsdag 26 april. jeg hadde mens i 4-5 dager. torsdag 2 juni begynte jeg å blø igjen? mensen med en ukes mellomrom? hmm.. eller er dette mensen, har ikke blødd så ekstremt mye som jeg pleier:S noen som vet hva dette er? noen som har hatt det på samme måte? vil så gjerne at spira skal sitte!
Shamy Skrevet 5. juni 2011 #13 Skrevet 5. juni 2011 Har vært hos legen 2 ganger. Første gang rett før jul 2009 for en rutinesjekk og høsten 2010. Sluttet på pillen høsten 2008 og har hatt regelmessig mens helt siden pilleslutt. Jeg føler at jeg ikke har blitt tatt seriøst av legen min. Hun mente at jeg var så ung og at jeg ikke skulle tenke på det. Har hatt klamydia en gang og har vært redd for at dette kunne være en årsak til at vi ikke har blitt gravide, men hun mente at det var det nok ikke. Jeg skal bestille meg time hos privat gyn og få sjekket alt på en ordentlig måte med UL og alt. Min samboer har ingen barn fra før, men han har hatt en del problemer med nyrer og derfor hatt mange kateter osv.. Noen som vet om det kan være en årsak til at spermet ikke kommer ut i skikkelig fart? Hehe )
Frk Marge Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Har iallefall prøvd å få et barn i nesten 2,5 år nå... har vært gravid 2 ganger i løpet av den tiden; tilsammen 13 mnd har jeg gått gravid. Første gangen endte det i MA og andre gangen dødfødsel til termin. Nå har vi prøvd igjen siden fødselen og skal inn til utredning for ivf... Er du klar over at du har rett på utredning når dere har prøvd i et år uten resultat?
Lotta2010x2012 Skrevet 5. juni 2011 #15 Skrevet 5. juni 2011 Vi har ikke helt startet prøvingea enda, men vil bare si at med første mann brukte vi et år. Ble mer og mer bekymret for at vi aldri skulle få barn. Men så en dag så satt den, og lille gutt er snart 8 måneder. Noen måneder før vi ble gravid med han, bestilte jeg time hos volvat, og fikk en skukkelig GU men innvendig ul og det hele. Samboeren tok sedprøve. Alt var helt fint, tor det hjalp meg å roe nervene:) Masse lykke til!
Lotta2010x2012 Skrevet 5. juni 2011 #16 Skrevet 5. juni 2011 Vil virkelig annbefale dere å bestille time på volvat. Jeg betalte 800 kr for første time, og da var det ordentlig skjekk som jeg skrev over her. Time får man iløpet av en uke tenker jeg. Hvis man har råd, så er det absolutt vært det, istede for å gå å vente og vente. Og så føler man at legen ikke synes det er så nøye når man drar dit. Men hos volvar betaler man for det, og jeg følte at vi ble hørt. Bare det å få se at alt er bra hjelper mye:)
Mamma Mummi Skrevet 5. juni 2011 #17 Skrevet 5. juni 2011 Mistet min lille spire i uke 8 for litt over 1 år siden, og har ikke klart å bli gravid igjen. Er henvist utredning, valgte selv Medicus, og er i gang med blodprøver og sædprøve i disse tider. Håper spiren sitter før den avtalte legetimen i juli...!!! Blir like skuffet hver gang tante møkka-rød kommer på visitt... Prøver å ikke få for store forhåpninger, men det er liksom ikke sååå lett heller da... Når jeg har klart å bli gravid uten problemer 2 ganger før, hvorfor skal det plutselig være så vanskelig?
Shamy Skrevet 5. juni 2011 #18 Skrevet 5. juni 2011 Jeg tenker å bestille meg time hos Volvat da jeg skal reise sørover om noen uker. Bor for tiden i nord-norge og her er vi dessverre ikke velsignet med volvat her oppe! Holder det med at jeg drar alene? Bare sånn at jeg får sjekket meg selv først :-) Samboer skal ikke være med denne gangen.
vår første 19 mnd prøving Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. juni 2011 Håper utredningen hjelper.. er så lei vil bare bli gravid... ! vurderer å bestille privat utredning snart vist legene ikke skynder seg litt.
vår første 19 mnd prøving Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #20 Skrevet 5. juni 2011 to herlige karer Vi prøver i mellomtiden som vanlig og prøver å ta med hele med ro, håper på et mirakel iløpet av sommern, så man kan gå i mot høsten med spire i magen
vår første 19 mnd prøving Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2011 Metti 1MA Har følgt med deg , og husker da du ble gravid. leit at det skulle ende i MA vi har også prøvd 1 år nå. håper den sitter denne runden..
vår første 19 mnd prøving Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #22 Skrevet 5. juni 2011 Mathias Jeg hører jo folk sier at det tok 1 år for de fleste så satt den plutselig. Vi har begynt å tvile mange ganger om vi virkelig klarer å bli gravid noensinne, men den sitter nåkk snart. nå har vi jo prøvd 1 år som er det de fleste bruker før den sitter. Håper det var et gullegg som slapp denne EL'en <3
Lotta2010x2012 Skrevet 6. juni 2011 #23 Skrevet 6. juni 2011 Melisbaby: Det holder at bare du kommer. Jeg fikk med et skjema til samboeren som han skulle levere når han leverte sedprøven. Et sånnt skjema kan man bare få med, må ikke bruke det da, men kan ha det liggende hvis han vil ta den etter hvert:) Ja det er mange soM
Lotta2010x2012 Skrevet 6. juni 2011 #24 Skrevet 6. juni 2011 Melidbaby: Det holder at du kommer alene. Du kan jo få med deg et skjema som mannen din skal ta med seg når han leverer sedprøve. Men dere må ikke gjøre det, men kan jo ha den liggende hvis han vil ta den en dag:) Gikk noen måneder før samboeren tok den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå