fjell og fjord Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Vi har lagt hus for salg , hadde visning , men fikk bud under 200.000 mindre enn vi ga for dette huset for 2 år siden dette var ikke akseptert av mannen min Hva skla vi gjøre? vente til høsten igjen? eller skla ha visning i juni igjen? Jeg vil ikke vente til neste år.. Huset er bygt i 1950 men totalt renovert de siste årene med boblebad og stor veranda.Ren og fin men ligger 6 km fra sentrum Grunnen til at vi skla flytte at vi savner sentrum hvor vi flyttet fra vennene til dattra vår er der og våre og og har lyst at hun skal gå på skolen i lag med dem Noen som var bort til hussalg? Takker for tips:-)
Annie get your gun Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Om huset ligger på et sted som er fint å sommerferiere så ville hatt flere visninger i sommer. Ellers så ville jeg ventet til høsten når folk er ferdig med sommerferien, har begynt på jobb igjen og er klar for visninger og huskjøp.
Mamma til to guttegull Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Hva slags farger er det på veggene og hvordan ser huset ut, med ukjente øyne? Jo mer nøytralt, desto lettere å selge - tror jeg Lykke til!
fjell og fjord Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2011 takk huset er lys gult ute inne er lalt hvit og lyst liker ikke så godt gul selv , hadde planer om å male hvit er det lurt da
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Fortsette å holde visninger. Det er da ingen grunn til å gi opp etter bare en visning og et bud. Det er langt fra alle hus som selges ved første forsøk, i alle fall ikke hvis de ikke ligger i pressområder.
Lemonia Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Jeg ville ikke gitt opp etter bare én visning. Samtidig kan dere ikke nødvendigvis forvente å få like mye som eller mer enn det dere gav for huset selv. Det er bare to år siden dere kjøpte det. Hvis dere betalte over takst kan dere ikke forvente at huset har steget såpass i verdi at det har tatt igjen det dere gav. Det er jo også avhengig av hvor dere bor, ikke alle steder går prisene opp så fort. Jeg ville kikket litt på hva lignende hus i området har blitt solgt for den siste tiden og gått litt ut fra det når det gjelder hva dere kan forvente. Har dere allerede kjøpt nytt hus? Husk at mellomfinansiering er dyrt. Det kan godt være det blir billigere å akseptere et bud under takst enn å betale mellomfinansiering og nye visninger i månedsvis. Men, som sagt, ikke gi opp etter bare én visningsrunde, men vær likevel realistisk i forhold til hva dere kan få for huset.
fjell og fjord Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2011 hva er melomfinanseringen da? har ikke var bort til dette før.. vi skal tilbake til mannen sin leilighet som han eiger og leigd ut nå.. den er kjempestor og fin, moderne leilighet med nok plass til oss vi hadde visst bare lyst på litt hage men så sa en vennine at nabohuset hennes skal selges.. til høsten kanskje og bare at mannen vil ikke kjøpe noe nytt igjen vi hadde det så kjekt i leiligheten egentlig savner den vi har ett år på oss til dattra skal på skolen da er vi vekk uansett
Lemonia Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Mellomfinansiering er en måte å dekke de ekstra utgiftene de fleste har i tiden som overlapper overtak av ny bolig og gammel bolig. Det er gjerne en periode på opptil noen måneder avhengig av hvor fort du får solgt den gamle (mange er jo heldige og får solgt så raskt at det blir bare få dagers overlapp) hvor man både har lån på ny bolig og gammel. Da trenger de fleste mellomfinansiering om det ikke skal bli for dyrt. Siden dere allerede har ny bolig er ikke det noe dere trenger å tenke på da.
fjell og fjord Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2011 du har rett, vi ga litt over taksten 150 tus... da var det lite hus til salgs,mange interessrte, lav rente nå økte rente litt, flere hus til salgs men prisnivå er det omtrent det samme som vi spør om for den slags hus(nyoppuset, str) lettere å selge og leige ut det som ligger i sentrum.. vi bor ca 6 min å kjøre til sentrum ellers kommune vår er poppular plass å bo men ikke så mye feriested man kanskjeskal være glad for å få taksten tilbake... har ikke lyst på en vinter til her
fjell og fjord Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2011 og jeg som håpte på overskudd med salget så jeg kan kjøpe meg en ny bil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå