dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Vi var på badeland i dag og kjørte sklie der. Det gikk ganske fort og var veldig gøy:-) Etter dette ble det rolig i magen en lang stund og jeg fikk litt små panikk...var kanskje ikke så lurt det..!? Men etter litt mat våknet h*n til igjen:-) Vi skal til Lalandia i sommer, da er jeg i uke 34. Er kanskje greit å holde seg unna skliene eller hva tenker dere? Kan det være skadelig eller ikke? Blir jo ikke noe annet enn fart såfall.. Får vel høre med jm men er 2 uker til jeg skal dit.
glad i mange barn Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 i utgangspunktet kan man bare gjøre så mann vil,men det anbefales ikke likavell.grunnen er att det "kan" forkomme ulike slag og støt og det kan fremkalle for tidlig fødsel. men om man er forsiktik og IKKE har stor fart...dvs en mer liten,kort noe som man kan sitte mer i og klare å bremse,regulere farten sjølv så er det ingen fare.har selv flere ganger tatt sklier høygravid,men kun sklier jeg kan sitte i (og ha evnt ett mindre barn foran) og regulere farten sjølv,det er noen kjæmpegøye sklier man kan ta som er mest egnet for barn/unge men voksne kan ta likevell. før magen synlig gjør seg kan man gjøre hva man vil,men etter den strutter frem,skal ikke det alltid store støtene /slag mot magen fremkalle kynnere og evnt en tidlig fødsel.har vært i lalandia og der er noen mer korte sklier,som man kan ta uten å utsette barnet for fare....noe heter føre var...er jo litt sånn samme prinsipp på tivoli og....
Tired mama Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Oj, det hadde jeg holdt meg unna. Hva om du skulle få et slag i magen? Går ganske fort de skliene der, og ikke alltid man har kontroll over hva som skjer...
lille frø, mor til to Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Det hadde jeg ikke engstet meg for. Man sklir helt fint ut i vannet. Veldig trygt vil jeg si. Jeg sykler terreng, og der rister det ganske bra kan jeg si. Jeg passer på støt og slag mot magen. Men fart og morro under trygge forhold er jeg ikke engstelig for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå