Gå til innhold

Hjelp meg å svare 5-åringen min;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

"hvorfor har geita horn"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen dyr har horn, sånn er det bare!

Skrevet

Dyr har utviklet horn for å forsvare seg mot rovdyr.

Skrevet

WOW. "Sånn er det bare." Virkelig et utmerket svar å gi til 5-åringer som lurer på ting.

Skrevet

Og for å kjempe med konkurrenter om revir og partnere

Skrevet

Fordi det hadde sett utrolig teit ut med rundstykker!! :P

Skrevet

For å unngå tvekjønnete killinger!

Skrevet

«Horn brukes i kamp om revir og til beskyttelse, og er bygd opp av keratin, det samme stoffet som negler og hår er oppbygd av, samt andre proteiner. Horn brukes også til å rote opp jord med, og til å rive bark av trær.»

http://no.wikipedia.org/wiki/Horn_%28anatomi%29

Skrevet

Flott damer ,takk for gode svar;)

Skrevet

Jeg syns det er bra at du finner et skikkelig svar til ungen din hi! Og ikke bare svarer "sånn er det bare" sånn som ei her oppe.... :D

Skrevet

Skulle nok hatt ;) etter setningen (altså et blunkefjes), fordi dette var ironisk ment.

Jeg blir en smule oppgitt over at det er så forbanna vanskelig for noen å google ting de lurer på. Er da like enkelt å google som å skrive et innlegg her, og vente på alle dustesvarene. Sier ikke at alle svar er dustete, men møe er søppel.

Skrevet

Herregud da. Noen ganger MÅ man bare svare "sånn er det bare". Unger spør mer enn ti vise kan svare, og foreldre er ikke superhelter som vet alle ting.

Skrevet

Det finnes mange dumme spørsmål, men i dette tilfellet kan det gis noen greie svar i forhold til bukker som slåss.

Klovdyr har ikke utviklet horn for å forsvare seg mot rovdyr, for klovdyrene flykter alltid og blir oftest angrepet bakfra av rovdyrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...