Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Ang kos og mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor klarer jeg ikke gå en eneste dag uten sjokolade og drittmat? Jeg kan nå gå ned 10 kg på en mnd dersom jeg vil, jeg kjenner kroppen min veldig godt, men jeg gidder bare ikke å komme i gang! Blir jeg 10 kg lettere, så kan jeg ta på meg buksene mine, som nå er for små. Men neida, jeg gidder ikke!! Jeg vet at dette sjokolade og drittmat-suget mitt kun går på psyken, for jeg har ikke ett stort sug etter det. Jeg kobler kos med mat, og dette er feil. Hele greia er faktisk ganske rart, for dersom jeg skal lage mat, som feks hamburger, så kan jeg bruke karbonadedeig og grove hamburgerbrød, men jeg gjør det ikke! Jeg MÅ lage det av hvitt brød og kjøttdeig, dersom ikke, så er det ikke samme maten. Jeg er helt extrem når det kommer til usunn mat, og jeg spiser ALT som er usunt... Jeg er nødt til å prøve å kutte ned for å ikke bli for stor, så jeg skal kutte ut sjokolade og chips i ukedagene, men jeg vet at jeg kommer til å slite.. Noen som har noen råd til hva jeg skal gjøre når suget kommer? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å "glemme" dette psykiske suget etter drittmat?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempelett å ta av 10 kg, det vanskelige er å bestemme seg for det. Og det er det sikkert bare du som kan gjøre: BESTEM DEG!

Hjernen din lurer deg, den sender ut signaler om at du "må" ha drittmat. Det er det som er drittmatens jobb, desverre. Eneste du kan gjøre er å bestemme deg, og ikke kjøpe det du vet er usunt, men bare ha sunne alternativer tilgjengelig i kjøleskapet.

Sorry altså, men så enkelt er det bare....

Skrevet

begynn å tren. det gjorde jeg og da fikk jeg plutselig ikke lyst på usunn mat lengre, men fikk faktisk lyst til å soise sunt... er jo gøy når man ser vekta gå nedover :) lykek til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...