Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Mannen skal begynne i læra neste år og samtidig begynner jeg på høyskolen igjen. I læra så er det jo ikke akkurat mye en får betalt, men vet jo at en kan få lån og stipend ved siden av og skal så klart benytte oss av det begge to. Men da har vi en lærlinginntekt + lån/stipend fra han og lån/stipend fra meg. Vi tenkte også å søke om kommunal bostøtte. Vi kommer nok også til å få oss en liten deltidsjobb hver ved siden av, men ungen er bare 10 mnd når jeg begynner på høyskolen så må legge kabalen slik at h*n får mye nærhet. Noen som er/har vært i lignende situasjon, hvordan går det rundt økonomisk når begge er studenter?? Er forberedt på å leve trangt, men skulle gjerne hørt fra andre som har erfaring. Takk
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Jeg og mannen var begge studenter til barnet vårt var 5 år. Bodde trangt, i en liten- men billig!- studentbolig og hadde det ganske trangt økonomisk, men abs ikke ulevelig!!! Så med lærliginntekt ved siden av lån og stip bør det jo gå helt fint, så lenge dere ikke har enorme boutgifter. Vi hadde kun lån og stip begge to, i tillegg til at en av oss jobbet om sommeren, delvis begge, da hun begynte i barnehage. Så lenge man leier billig (vi betalte 5000 i mnd), så har man en del igjen til livets opphold likevel. Vi fikk også bostøtte. Det ene året fikk jeg også kun kontantstøtte, gikk faktisk helt fint det og. Var selvsagt trange perioder, på tampen av hvert semester med flaskepant og nøysomhet, men som sagt- i det store og hele gikk d greit. Og dere får jo som nevnt mer enn oss også
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Hei Vi er studentforeldre. Mannen ble nettopp ferdigutdannet, mens jeg fortsatt har igjen 3 år. Vi har aldri hatt økonomiske problemer. Vi jobber ikke ved siden av studiene og har 1 barn og prøver på en til. Vi bor i en ny leilighet på ca 80 kvm. Vi har husleie på 8000 kr i månden, bil, barnehageplass etc. Vet ikke om dere bor dyrere siden dere vil jobbe ved siden av ? Tilsammen i månden har vi ca 23 000 kr, og vi har klart å spare veldig mye så vi har alltid penger til overs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå