Gå til innhold

Ang ferie og sykmelding skal vi si til nav at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en er 50% sykmeldt og skal ha 4 uker ferie må man da si til nav at man har ferie de 4 ukene eller spiller det ingen rolle? Er det slik at vi ikke har krav på sykelønn hvis vi er sykemeldt i ferien??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må gi beskjed til nav om at du skal ha ferie.. Vanligvis har man jo ikke lønn i ferien så hvorfor skal du da få sykepenger? Du har jo ferie og skal da leve av feriepengene..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Selvfølgelig skal du si ifra til nav at du har ferie! Eller skal du ha både sykepenger og feriepenger?

Skrevet

nå er ikke jeg sykemeldt da, går på en annen stønad,men når jeg skal på ferie, sier jeg alltid i fra, men jeg blir ikke trekt for det.

i min helsetilstand dokumenterer de det med det at jeg har godt av å ha ferie.sender mld kort som vanlig.

om dette er helt etter reglene vet jeg ikke, men sånn har jeg gjorrt det i flere år.

Skrevet

Jeg mener ikke jeg skal gjøre noe som ikke er lov å nei jeg skal ikke ha både lønn og feriepenger,men ser her inne at noen får ferien tilbake hvis de er sykmeldt i ferien va mer slik jeg tenkte..

Men ja jeg sier i fra så ser jeg hva som skjer,men vil ikke miste ferien pga sykmelding,er ikke noe vi ønsker og være sykmeldt,men som deg 5 om dagen kommer jeg til og gå over på aen stønad etterhvert pga varig sykdom..

Jeg er ikke helt inni dette systemet..tenkte spørre hr var lettere enn ringe nav..

Skrevet

skjønner.

men de som er i vanlig arbeid, og hvis de da blir syke, og får sykemelding i oppsatt ferieperiode, så har de krav på å få igjen dagene med ferie som er gått tapt.

det står mye om dette på sidene til nav, ville jeg tro.

Skrevet

På den delen av sykemeldingen som du skal sende til nav, er det et sted du skal krysse av dersom du skal ha ferie, og skrive på tidsrommet.

Du får ikke sykepenger når du har ferie (du ville jo heller ikke fått lønn). En kan få igjen ferien hvis en er sykemeldt ut over en viss periode (tror det er en uke), men det gjelder kun når en er 100% sykemeldt.

Skrevet

Stemmer som Ingen_nick_ledig sier - du må være fullt sykemeldt i over 6 dager for å kunne få ferien "til gode"... Det får du ikke på 50% sykemelding og du må derfor krysse av for ferie på sykemeldingen og ikke få sykepenger når du har ferie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...