Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Gutta mine er 3 og 5 år. I barnehagen går de i joggedresser og hvis vi skal bort e.l så er det jeans med en tøff skjorte eller t-skjorte..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har en gutt på 4 år, og er generelt oppgitt ovr klesstilen som blir tredd ned over hodene på de stakkars guttene. Hettegensere med taggeskrift, joggebukser uten fasong og kjedelige joggesko med borrelås, alt i mørke farger. Jeg holdt på å klikke da jeg skulle handle vårsko til gutten - det fantes ikke annet enn borrelåsjoggesko i stygge kjedelige farger overalt... Har blitt veldig flink til å handle på nettet, og i utlandet. Klassiske klær, gjerne gensere med v-hals og bukser i kraftig bomullstoff (men uten masse fjasete lommer og knapper overalt). Liker spreke farger til gutter, turkis og grønt har vi mye av. Kjøper aldri svarte klær til han av prinsipp - ingen kler jentene i deprimerende farger, så hvorfor guttene? Nei, svart er for voksne! Og hettegensere kjøper jeg heller ikke - upraktiske og stygge plAgg. Og sko - ja, ALT unntatt borrelåsjoggesko. Hvis skoene har borrelås, så er de uansett klassiske skinnsko i god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Hvor handler du på nettet? Er helt enig med at moten til gutter er grusom,.. har gutter på 1 1/2 og 3 år.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Guttene på 4 og 7 bruker ofte litt baggy bukser og hettegensere. Gutten på 1 bruker body og tynn bukse. Synst gutta mine er tøffe jeg, men det er umulig å finne klær til de!!! Irriterer meg over at 3/4 av klærne i en butikk er til jenter og resten til gutter...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Synes nå det er praktisk med borrelås, jeg da... Ante ikke at det var så grusomt. Og både poden og foreldrene er fornøyde med at han fikser å ta på seg sko selv. Men din 4-åring knyter kanskje skolisser selv? Ellers kan jeg være enig i at det er mye som ikke er direkte lekkert til små gutter. Er ikke så opptatt av det, men selv jeg ser faktisk det.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Min 5 åring går i olabukser som er blå eller sorte og blå joggesko med borrelås. Både vi, han og bhg synes det er svært praktisk med borrelås. Kjøpte med knyting til frøkna og det var bare styr for alle parter. Han bruker tynne bomullsgenser da jeg også synes hettegensere blir litt stort og i veien. Ellers er det t-skjorter i klare farger. Jeg synes det er fint med gensere og t-skjorter i klare, sterke farger.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Gutten min på 5 år bruker mest joggebukser kjøpt på H&M, og div gensere jeg liker eller som han har lyst på. Jeg kjøper gjerne ensfarga eller stripete gensere. Tenker at dette er klær som er behagelig for han å ha på i barnehagen. Ellers har vi noen olabukser som vi bruker når vi skal ut på ting. Har forresten også en del olabukser som er av myke som joggebukser, som han bruker i barnehagen. Bruker kun borrelåssko. Tenker ikke akkurat mote når det gjelder han. Men jeg liker jo å kle han i farger og mønster/trykk som jeg liker selv.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Guttene mine er 3 og 7 år, og til hverdags liker jeg å kle dem i glade farger og praktiske klær. Ikke joggebukser, det bruker de kun til trening. Polarn og pyret har masse klær i den kategorien jeg liker, og de har også super kvalitet. Lindex har også en del fargeglade klær med kule mønster. Til pent liker vi litt mer gammeldags stil, som wheat, memini og roselille. Emilskjorter, nikkers etc. Spiderman og lignende figurer får de kun ha på truser og sokker :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Jeg kler gutten min på 3 år i det meste.. bare bukse,genser og helst sokkene også- står i stil Mest h&m eller cubus joggebukser i bhg med bomullgensere i sterke farger ala grønn og turkis eller klassisk sort/mørkeblått. Til besøk/bursdag kles han i chinos eller ei annen tøff bukse med penskjorte. Av sko kjøper jeg det som er behagelig og av god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har to gutter på 4år og 6år. Vi går for den klassiske stilen. Handler det meste på Benetton, og en del basisplagg på H&M. Liker behagelige plagg, men de skal nå være fine også. Er ikke så glad i knalle farger og hater striper. Holder oss unna alt av figurer og dødningshoder på klær. Blir en del blått, grønt, hvitt og rødt. Gutten min på 6år har sine egne meninger, men vi har en avtale og at jeg får velge butikk så får han velge hvilke plagg han liker.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 19:46 her Jeg glemte jo å skrive at jeg syr masse barneklær, så minsten går stort sett i hjemmesydde plagg - gjerne i retro stil :-) Behagelige bukser og praktiske skjorter.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Fra de var små gikk det mye i myke dongeribukser og t-skjorter gensere fra billigkjedene til hverdags. Etterhvert som de ble 3-5 år gamle begynte de gi uttrykk for stiler de likte selv. Eldste liker best litt "baggy" bukser, gjerne med lommer på sidene og college-gensere/hettegensere (han er nå 10 år). Lillebror vil ha smalere bukser og tøffe t-skjorter, om vinteren har han gjerne en pologenser under t-skjorta så det er den som synes (han er nå 7 år). Til pent setter begge to pris på en dressbukse, skjorte og slips. De synes ikke de har pyntet seg om de ikke har skjorte på, men dropper slipset i mer uformelle lag.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Hehe, jeg er dama som er i mot borrelåssko. Det er ikke borrelåsene i seg selv som er grusomme, men problemet er at joggeskoene som faktisk har borrelås er som regel dørgende stygge og kjedelige! Mørke farger, stygg design og ekle plastikk-aktige stoffer. Mens jentene kan boltre seg i et hav av ulike skomodeller i masse spreke farger. Ikke kom her og fortell meg at praktisk betyr alt og utseende ingenting, når halvparten av norges barn (altså den kvinnelige halvpart) får BÅDE god design og god kvalitet! Hvorfor skal guttene måtte gå i kjedelige klær - fortjener de ikke bedre?? Nei, da handler jeg heller på utenlandske nettbutikker der de har utvalg og god smak, takk. De har borrelås i utlandet også - på lekre guttesko! Handler en del på engelske ebay (frakta er ikke så dyr fra England som fra Usa).
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #15 Skrevet 1. juni 2011 8 åringen er opptatt av å være layd-back kul. Han liker joggebukser eller litt tøffe jeans, og gjerne hettegensere til. Evt tynne gensere med kule, men duse, motiver på. Han får ikke dødningsskaller og slikt, der går grensen for meg. Dersom vi skal i besøk el, så pynter han seg og liker å pynte seg med skjorte og pen bukse. 6 åringen varierer veldig mellom å ville gå med myke joggeklær, eller være fin med fin dongeri og gjerne skjorte eller pen genser uten kule motiver på. Altså gjerne ensfarget eller stripet. 4 åringen har jo litt arveklær, men han går gjerne kledd i en litt baggy jeans med enten litt fin og enkel genser til, eller hettegenser. Dette er noe han selv trives godt med også. Det blir litt joggebukser også i bhg. Han elsker å pynte seg når vi skal bort, og er nøye på å få på seg penbukse og fin skjorte da.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #16 Skrevet 1. juni 2011 3 åringene her i huset går mest med komfortable klær i barnehagen, joggebukser og myke dongeribukser. Joggesko med borrelås ja.. I helgene når vi drar ut eller de skal i besøk blir det oftest en litt finere ola-bukse og en tøff genser eller skjorte. Prøver å holde meg unna for mye "røffe"trykk på klærene og for mange farger da jeg syns de blir for små til den typen klær. Handler mest på HM og Name it, men cubus har greie bukser syns jeg. Ellers er jeg enig her at utvalget til gutter er dårlig i forhold til hva jentene har!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #17 Skrevet 1. juni 2011 hm.... sønnen min går i jeans og skjorter. Hater joggebukser. sier han vil gå i ordentlige klær. Bruker gjerne blazer og hatt. han er 5 år. samboeren min mener han kommer til å bli homo
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #18 Skrevet 1. juni 2011 Utvalget til jenter er faktisk ikke så bra som det først kan virke som. Jeg fikk en jente etter tre gutter, og har ofte blitt skuffet. 80% av klær til jenter på under 7-8 år er rosa og mye av det igjen har den kvalme Hello Kitty-katten på seg. Det lages nesten ikke noen sett, så å finne rosatone eller lillatoner som faktisk matcher er nesten umulig. Og hvit er nydelig og enkelt å sette sammen med f.eks lilla, men akk så upraktisk til småjenter. Videre er 90% av buksene pølseskinn som de stakkars småjente knapt kan bevege seg i, og når det kommer litt fine baggy jeans ol, så blir de jo revet bort på sekunder. Ja, det er absolutt mer klær til jenter, men så mye mer som er fint? Tja... Jeg tør si meg litt uenig der altså. I hvertfall om en som meg ikke synes kombinasjoner som gul, sjokkrosa og turkisstripet, eller sjokkrosa med Hello Kitt på er vakkert. Jeg liker klær som jeg ikke blir blender og småkvalm av å se på, og som lett lar seg matche med flere andre klær.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #19 Skrevet 1. juni 2011 Min gutt på 17 mnder går med klær for det meste fra name it + noe fra cubus + joggesko med borrelås (fra Puma, de finnes ikke kjedelige i det hele tatt). Jeg liker å kle ham litt pent og samtidig litt tøft. Holder meg langt unna mørke klær med trykk på! Han går i myke dongeribukser/lang shorts o.l og bodyer/tskjorter/gensre. Syns det er fint hvis ting matcher litt - bryr meg ikke om det er bhg eller fritid, her bruker vi de klærne han har og ser an været!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #20 Skrevet 1. juni 2011 hehehe... I så fall vil han bli en velkledd homo =) Neida, han vet bare hva han liker, and he's got style =)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #21 Skrevet 1. juni 2011 Min lille tass på snart 2 år har masse arvet tøy, både arvet etter søstrene og etter andre slektninger. Mye av arvetøyet er ganske fælt, ser ut som klær for gamle gubber. Stive bomullsgensere med v-hals og triste kulører. Brede striper a la Dressmann til en smårolling.. Huff! Han får ofte nye klær for å friske opp stilen litt. Jeg liker hettegensere i fine farger, gult, orange, grønn og turkis. Han har også en del kule mønstrende gensere fra f.eks Katvig og Ej Sikke Lej, sånne danske butikker som har mye flott. Kjøpte litt fra Me&I men det er ganske dyrt. Har ikke funnet helt noe jeg liker hos PompDeLux heller, har funnet mye flott til jentene men ikke så mye til han. Kjøper også en del på Lindex (kulere mønster) og HM hvis det er litt farger. Jeg er enig i at man bør unngå svart, men ett og annet dødningehode får man vel tåle Litt kul vettu!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #22 Skrevet 1. juni 2011 Liker Preppy stilen, så her går det mye i Polo fra Ralph Lauren, bukser fra GAP, og en og annen rugby-inspirert genser fra H&M.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. juni 2011 #23 Skrevet 1. juni 2011 Han har 2 stiler ,en litt mer avslappet stil med joggedresser,cordbukser, spiderman/cars (som pappaen kjøper som jeg syns er drit stygt),joggesko med borrelås (blinkesko). Denne stilen bruker han mest i bhg . Mye ull på vinteren Den andre stilen er i år litt mer klassisk/maritim . Mye pirqe t skjorter, kakibukser,fine strikka gensere, rutete shorter ol. Mye merke klær som RL, benniton,levis ol. Fargene går i mørkblå , rød, grønn, hvit , gult. Han bruker denne stilen innimellom i bhg også . Han bruker caps nesten hver dag .(eget ønske ) Jeg blander mye H&M, cubus med merkeklærene . Han er 4 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå