Lotta2010x2012 Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Vi begynner ikke prøve før neste pp ihvertfall, men er så lite som skjer inne på "snart klar", så har lyst til å følge med dere her så lenge:) Vi ha en gutt på snart 8 måneder, og han brukte vi akkurat 1 år på, so regner jo med at dette kan ta litt tid. Hadde også to spontanaborter i uke 5 før vi ble gravid med han. Tror alt kommer til å gå bedre denne gangen, for nå har vi han, og da blir det likson ikke noe stress. Vet jo at det kan ta tid, men mest sannsynlig så går det til slutt ihvertfall:) Venter på mensen nå, så skal jeg bestille time for en ordentlig gu undersøkelse, greit å se at alt er bra før man begynner å prøve. Og så har jeg tenkt til å høre hva hun tror om å begynne å prøve så fort igjen.. Gleder meg veldig til å bli prøver igjen, er en veldig spennende tid:) Lykke til jenter!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 heihei. her kunne vi også tenke oss 2 tette. har ei lita jente på 8 1/2 måned som vi brukte over 2 år på, så regner med nr 2 også kan ta litt tid. ser ut for vi er i samme båt. både jeg å mannen er egentlig klar for å hoppe i det, men samtidig litt skummelt også da jeg hadde et ganske komplisert svangerskap sist. lykke til:)
Lotta2010x2012 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2011 Så moro at vi er flere:) Jeg var veldig heldig i mitt svangerskap, og hadde en fin fødsel. Men vil ikke prøve for tidlig heller, håper jo at neste svangerskap blir like bra. Men denne gangen må jeg jobbe.Forrige svangerskap hadde jeg svangerskapspenger pga kjemikaler, men nå har jeg ny jobb, men tror det går fint. Hvilke komplikasjoner var det du hadde? Masse lykke til, og håper virkelig dere slipper å prøve så lenge denne gangen! Men nå har vi jo en, og da blir det automatisk mindre stress med prøvinga tor jeg. Har tro på at det har mye å si:)
sahrah Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Har lyst på 2 tette her og, men gutten min er bare 3 mnder og 6 dager. Men vi prøvde i 4 år før han kom og siden jeg begynner i bli gammel, har jeg lyst på en ganske kjapt....men har ikke fått tilbake mensen enda, håper hver dag den kommer men nei
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 <3--Mathias--<3: jeg hadde svangerskapsdiabetes, bekkenløsning, lavt blodtrykk (som gjor at jeg svimte av hele tiden), og veldig mye vann!!! gikk opp 35 kg!!! i tilegg måtte jeg ble satt igang å hadde en fødsel som varte fra mandags morgen 0700 til onsdag kveld 22.37! rier uten pause og endte i tangforløsning, å brukket haleben. men denne gangen skal alt bli bedre:) håpe håpe! men sant som du sier at nå har vi jo lille vidunderet vårt, så gjerne ikke prøvetiden blir like lang. har bestemt meg å ikke stresse med det denne gangen. sist ble det testing etter el, utredning for barnløshet å laproskopioperasjon, men denne gangen skal vi bare danse sengevalsen når vi føler for så får vi ta det som det kommer:) lykke til, spennende å følge hverandre!
Lotta2010x2012 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2011 Saharah: Håper du får til bake mens snart da! Ammer du? Men er vel greit at de ikke kommer altfor tett også, tror kroppen trenker å komme litt til hektene:) Men ammer du fortsatt? Sep.jente2010: Det var jo ikke småtteri av komplikasjoner, og knekt haleben!! Må si du er en tøffing som gir deg ut på dette en gang til!! Kjempe tøfft!! Håper det går mye bedre for dere denne gangen, og at du sitter igjen med en god opplevelse etter neste. Og så er det jo noe å trøste seg med, at det går tilslutt, vi har fått det til en gang allerede:) Når har du tr?
Mamma til to guttegull Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Morsomt at vi er flere som ønsker to tette. Jeg har en gutt som er 11 mndr nå. Oppdaget at jeg var gravid da han var åtte mndr, men dessverre hadde jeg en MA i uke 8-9. Nå går jeg og venter på menstruasjon (har ikke fått den igjen etter en cytotec-behandling for syv uker siden). Kjenner jeg er litt utålmodig og rastløs nå ja ... Ønsker dere lykke til og håper vi blir gravide nå som solen skinner og hormonene bruser
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 hehe nei det var ikke småtteri det svangerskapet, men så kom verdens herligste jentå å alt var "glemt". absolutt vert alt sammen. heldigvis har lege å sykehuset lovet god oppfølging med ultralyder og gjevlige kontroller. satser på at det blir bedre enn sist nå vet jeg hva jeg skal gjennom, å er litt mer forbredt på det som måtte komme. Venter på tr nå mandag, så dette blir spennende, har hatt endel stikkninger å strekkninger i livmoren, dette hadde jeg da jeg var gravid med jenta. ellers er det ikke noe spesielle symtomer enda, så får vente i spenning:) Når venter du tr? har du noen symtomer?? spennende dette her, virkelig en spenende tid vi går i møte, sol å sommer, blomster å bier! satser på et sommer barn denne gangen:)
sahrah Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Ja fullammer enda, og har jo tenkt til det,hvis jeg er heldig, å fullamme frem til slutten av august da han blir 6 mnder. Så skjer vel ikke med det første, men vi bruker ikke noe prevansjon da. Hadde ganske lett svangerskap, hadde bare lavt blodtrykk og blodsukker så jeg og svimte av daglig, men ellers ingen problem Måtte settes igang jeg og fordi han ikke hadde mer fostervann, men det trengte ikke skje igjen sa legene og jordmødrene jeg hadde. Når begynte dere andre å prøve?Venta dere til fullammingen var over?
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 føler enda ikke vi har begynt å prøve på ordentlig enda, går ikke på prevansjon, å hopper i høyet når vi vil, så får vi se hva som skjer jeg fikk mensen tilbake 9 uker etter fødsel da, så har hatt endel syklusser siden den gang. ganske regelmessige på 28 dager. i og med du fullamme, å fortsetter med det, kan det ta litt tid før menstrasjonen kommer tilbake, men det er jo fult mulig å bli gravid forde, for du har jo el før en aventuel mens:) spennende, du er go som tenker tanken allerede 3 mnd etter fødsel, hehe. lykke til, å kos deg med den lille du har i mellomtiden, det skal jeg!
Lotta2010x2012 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2011 Prins 2010 + MA før og etter: Så kjedelig det med ma.. Det er godt vi har disse småtassene å kose oss med mens vi venter, vi har jo så mye å glede oss over allerede:) Håper tr er rett rundt hjørne for deg:) Sep.jente 2020: Blir spennende å se da! Jeg har hatt en sykluss på 35 dager. Trodde jeg fikk tr på fredag, hadde e frisk blødning, men så stoppet det og har ikke blødd noe i helgen, bare litt brunt på papiret når jeg har tørket meg(håper dere liker detaljer). Hadde jeg fått tr om fredagen, så hadde det blitt 31 dager, som jeg hadde før jeg ble gravid med føstemann. Men dag 35 er i morgen, så håper han kommer da ihvertfall. Vi har bare hatt "ordentlig" sex to ganger denne perioden, og det var i ganske sikre perioder, så leter ikke etter noen symtomer her, veldig sikker på at tr er på vei en av dagene nå Blir ordentlig prøving fra neste uke tenker jeg:) Dette blir en herlig sommer uansett:) sahara: Du kan jo bli gravid selvom du ammer, el kommer jo før mens som nevnt over her. Ja, jeg hadde sluttet å amme. Ammet vel til han var 6 måneder. KOs dere med de små, vi har så mye å glede oss over selvom dette kan ta litt tid:D
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 6. juni 2011 #12 Skrevet 6. juni 2011 ja dette blir en herlig sommer. <3--Mathias--<3, det kan jo ha vert en festeblodning du hadde, siden den varte så lite. har du testet? jeg skulle hatt tr idag, men har enda ikke kommet, tok en test i morges men den var negativ,så får vel bare vente på at hun kommer løpet av morgendagen, så vi kommer inn i ny syklus. men er faktisk litt øm i puppene å strekkninger i livmoren, så får se det an noen dager å eventuelt teste på ny. (haha, jeg som ikke skulle stresse me det, men klarer ikke la vær å tenke på det ) å det me å ikke ha "ordentlig" sex er ikke sagt at du ikke kan bli gravid, hehe det er jeg et levende bevis på. etter laaaang prøving på hu første hadde vi bestemt å ta en mnd pause, hadde kun sex 1 dag den mnd, (stakkar mann hehe nei men sex blir ikke det samme når du har prøvt så lenge, var egentli herlig å slippe å tenke på sex) men ja, den mnd ble jeg gravid!!! hehe men lykke til jenter, vi må følge hverandre. sahara: kos deg med ammingen til du er klar for å trappe ned å slutte, du får aldri denne tiden tilbake:)
Lotta2010x2012 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 7. juni 2011 Nei har ikke testen, og har ikke lyst med det første.. Føler meg så sikker på at det ikke er noe.. Det var ordentlig friskt blod som kom, har liksom for meg at en festeblødning er mindre.. Men mensen en dag kan vel ikke være helt vanlig det heller. Er fortsatt litt brunt når jeg tørker meg. Ja, er rart med det. Den måneden vi skulle ha pause fordi samboeren ikke var hjemme under el, trodde vi, ble jeg gravid. Men jeg tok el test for å se når omtrent i syklussen jeg hadde el(hadde hatt en tidlig sa og syklussen var blitt 2 dager kortere), og jaggu hadde jeg el 3 dager tidligere enn jeg trodde, så da gikk det like vel. Men merket at den, måneden stressa jeg ikke. Det tror jeg er viktig. Skal jo til gu den 14. hadde jo vært noe hvis jeg allerede var gravid når jeg kom dit, hehe:p Jeg slutta på p-pilla et år før vi begynte å prøve, bare hoppet av, og ble ikke gravid da. Også prøvde vi et helt år før spiren sat. Så hvis det har klart å komme en krabat opp det når, så må jo det i såfall være en mirakelbaby, hihi:p Blir spennende å se om tr melder sin ankomst hos deg da:)
Lotta2010x2012 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #14 Skrevet 9. juni 2011 Hvordan går det sep.jente2010??
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 ja nå er jeg lettere forvirret her, idag er jeg 3 dager over ikm (aldri skjedd før!) å har masse mensmurringer i magen, før idag hadde jeg blod på papiret når jeg tørket meg, (friskt blod), å trodde jeg hadde fått tanta, men så var det ikke mer, hmmmm.... hva skjer med kroppen min... forstår ingenting... å g.testen igår var negativ så ikke kan jeg være gravid heller. dette har aldri skjedd før, har alltid hatt regelmessige sykluser, på 28 dager med 4 dagers blødninger...
Lotta2010x2012 Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 10. juni 2011 Hvor mange syklusser har du hatt etter fødselen da? Jeg fikk en blødning i dag igjen, hadde det forrige fredag også, merkelig.. Jeg har alltid hatt stabil sykluss på 29-31 dager.(forandret seg litt etter 2 sa). Men den er vel litt rar etter fødselen tenker jeg. Har bestilt 5 g-tester, og 14 el tester i går, så kommer til å ta en g-test når jeg får dem, bare for å se. Ikke det at jeg tror jeg er gravid, men noe rart er det. Spent på kontrollen på tirsdag. Srørs vel om ho ser noe egg som nærmer seg el da, hvis jeg blør i dag igjen mener jeg.. Skal vi lage en side hvor vi samler "to tette", og "juni prøvere" ?
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 10. juni 2011 #17 Skrevet 10. juni 2011 ja like greit å samle alt sammen:) har hatt 7 syklusser siden fødsel, å alle har vert stabile på 28 dager. sikkert kroppen som bare tuller litt med meg. lykke til med testingen da, hold oss oppdatert:)
Lotta2010x2012 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2011 Da har jeg laget ny tråd til oss, juniprøvere/ to tette heter den:) Svarer deg der jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå