flypapir Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Vi skal ha barnedåp neste helg. Skal ha tapas som hovedrett og kaker til dessert. Men hvor mange kaker bør vi ha når vi blir 27stk med stort og smått tror dere?
___ Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Det kommer jo ann på hvor store kakene er.Det er forskjell på en høy langpannekake og en liten rullekake for eksempel. Med tapas til hovedrett ville jeg hat ganske mye kaker. Da er man som regel ikke spessielt mett etter midagen og folk spiser en del, spessielt av ting som gjærbakst som ikke er så søtt, men som det er litt mat i.
littlefairy Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Vi hadde fem kaker til 36personer. 31 voksne og 5 barn. Hadde bløtekake (vanlig rund), snickerskake, verdens beste, ostekake (i rund form 26cm) og gulrotkake i rund form (24cm). Snickerskaka og verdens beste er jo litt større firkanta kaker. Var ihvertfall masse igjen! Hadde forresten litt sjokoladekake også siden det var noen barn der. Så si 6kaker da, så tror jeg du har nok i massevis!
littlefairy Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Må legge til at vi hadde spekeskinke m/loff, potetsalat og eggerøre ved siden av. Så ikke sånn veldig mettende mat det heller. Men folk ble stappmette og fornøyde så en del kake igjen som sagt...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Vi skal ha 3 kaker eller 2 store kaker til 30 personer per kake, og 30 cup cakes ca. Det er 60stk (23 av dem er barn) som kommer og vi skal ha kyllinggryte og biffstroganoff gryte til mat.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Glemte å si at jeg hate at det blir mye igjen til overs, så her har vi akkurat passe til overs, for jeg håpe hehe...
Koala *g07* Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Vi var rundt samme antall, og hadde 5-6 kaker og det var mer enn nok. Da en stor dåpskake i marsipan
flypapir Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2011 Okay, etter deres svar å bedømme bør jeg da ha nok. Har ostekake, kransekake, gulkremkake (aner ikke hva den heter), stor marsipankake, 1/2 toro langpanne (glutenfri), lefser, også lurer jeg på å lage en pavlova for første gang. Og maten er vel ikke sånne typisk tapas. De kaller det fingermat de som leverer det og man blir mer enn mett nok erfarte vi sist vi brukte dem Tusen takk for svar hvertfall, greit å vite at man er på rett spor
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 2. juni 2011 #12 Skrevet 2. juni 2011 Ble litt nyskjerrig på den maten dere skal ha, hvor mye betaler dere for 27 personer?
flypapir Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2011 Vi bestiler mat på glittre.no. Menyen er under Glittre gardsmat. Betaler 240kr per kuvert og maten er helt fantastisk god..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå