Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Er sykemeldt pga ryggsmerter og manglende tilrettelegging på jobb (gravid). Tenker allikevel å våge meg på en 5 dagers tur til Danmark for at datteren min skal få litt ferie. Hvordan gjør jeg dette i forhold til utenlandstur? Er det bare legen som må godkjenne turen og sende inn til NAV eller må arbeidsgiver også involveres?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 arbeidsgiver må også godkjenne det. Må ihvertfall det her hos oss.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 jeg hadde bare reist , uten å gitt beskjed til hverken arbeisgiver eller nav.. er jo bare 2 dager mer enn en helg jo... er jo likosm ikke 2ukers ferie i syden..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Man må jo uansett søke NAV om å dra til utlandet når man er sykneldt da. Tenk hvis man er uheldig og havner på sykehus i løpet av dagene. Da blir man evt tatt for trygdesvindel om dette ikke er rapport på forhånd. Man må jo krysse av bak på sykmeldingen om man skal på noen utlandsopphold i løpet av sykmeldingen. Der må man selvfølgelig skrive JA. Så er det opp til legen og NAV om sykepengene fortsetter når man er utenlands.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Har et svært dårlig forhold til arbeidsgiver.... Hun ble rasende på meg da jeg fortalte at jeg var gravid og har vært det siden... Er ca. 30 uker gravid nå så det gir seg ikke, nei. Hva må arbeidsgiver gjøre i forhold til sykemeldingen? Kan NAV stoppe sykepengene om legen mener det er greit? Kanskje bare ta en ukes ferie heller da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå