Billie Jean Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg trener 3-4 ganger i uken på helsestudio, og får så utrolig mye energi av det! Jeg vil anbefale alle å bevege seg så mye de klarer og har helse til i svangerskapet. Jeg opplever hvertfall at svangerskapet er mye lettere som følge av treningen. Og så må jeg få anbefale ellipsemaskin, som jeg fikk øynene opp for etter at jeg måtte kutte ut joggingen i uke 25 pga bekkenplager. Ellipsemaskina er så myk og god mot bekkenet at jeg faktisk føler meg bedre etter en halvtimes økt på den;) Styrketrening i tillegg er en kjempekombinasjon, og jeg ser for meg at fødselen blir en bedre og lettere opplevelse, tiden etterpå blir mer behagelig og ikke minst siste del av dette trimesteret blir ikke så tungt og plagsomt. Ja, jeg vet mange ikke kan trene pga forskjellige plager/vondter/svangerskapsrelaterte sykdommer o.l., men denne oppfordringen går til alle dere som kan klare litt eller litt mer. Og sjekk ut bloggen http://cathrineslilleboble.blogg.no/ for inspirasjon:) Den har gitt meg mangt et puff.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Heeeelt Enig!!! Etter jeg fikk bekkenlåsning, har jeg gått til kiropraktor og meldt meg inn i Elixia. Kiropraktoren hjelper meg med opplåsning, men det er jeg som må forebygge resten. Etter å ha vært sliten som en sokk når arbeidsdagen er over, har jeg gått ut i 25% sykemelding for å klare å hente overskudd til hverdagen og familien. Det beste valget jeg har gjort på leeenge!!! Helt fantastisk mye lettere hverdag. Som Billie sier med ellipsemaskin og styrketrening har forbedret meg, Og raskt kom resultatet av mer energi og mindre vondt. 3-4 ganger uken ca 1time hver økt. Så prøv dere som kan, for det gir ett skikkelig kick for formen. Ha en deilig sommer )
aldine2 Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Denne kan jeg signere:) Har også trent hele svangerskapet, men kan ikke gå noe langt eller jogge pga bekkenplager. Ellipsemaskinen er redningen! En halvtime der etterfulgt av styrke for både overkropp og ben gir meg ny energi, og jeg har helt klart et lettere svangerskap denne gangen enn sist!
mon76 Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Eg kan virkelig anbefala svømming for dei som ikkje kan trena på treningsenter og sånt. Eg svømme 1-2 ganger i veka og det gjere veldig godt + at eg går tur i ulendt terreng 1-2 ganger i veka.
Ellois Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Trener ikke noe, men jobber fortsatt (80%) og signerer på at aktivitet hjelper, i alle fall! :-) Går 40 minutter hver morgen, til jobb. Tror det holder bekkenet i sjakk. Samt at rumpa fortsatt har litt sprett! ;-) Og veksler bra mellom å sitte, gå, stå og gå i trapper på jobb. Blir endel aktivitet ellers også, siden vi holder på å pusse opp stua hjemme. Har vært med å rive tapet og sparklet og snart skal malekosten svinges! Og det synes jeg holder i lange baner. Kroppen spiller i alle fall fortsatt på team! Selv om jeg slukner tidlig på kveldene... :-) Resultatet er i alle fall ingen større plager her og rygg og bekken som fungerer som det skal. Kryss i taket! Er i uke 33.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Signerer gladelig! Dette er mitt 3 svangerskap, men det første jeg har trent meg igjennom. Jeg kan melde om følgende: - mye mindre bekkenplager - masse overskudd - bedre humør - god søvn I tillegg til minimal vektøkning og lite plager forøvrig! Ikke en eneste dag har jeg vært borte fra jobb hele svangerskapet! Nå er det 12 dager til termin og jeg frøs abonnementet mitt i går. Ikke fordi jeg er gravid, men fordi jeg er så innmari forkjøla! Hadde det ikke vært for det hadde jeg sikkert fortsatt helt til babyen kom! Nå går jeg turer for å holde meg aktiv isteden, men jeg savner å svette skikkelig! Ellipsemaskinen har vært min redning de siste ukene også, helt genial!
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Hei Billie Jean Tusen takk for den varme anbefalingen av bloggen min. Kan med store bokstaver skrive under på at trening er positivt i svangerskapet. Etter snart 3 svangerskap bak meg har jeg fått mye igjen for den treningen jeg har lagt ned både før, i og etter. Ser det er mange som trener her: kjempe flinke er dere jenter. Bare husk å ikke overdriv, ta dere pauser, nyt magen og vær flinke til å lytte til kroppen.... Masse lykke til med innspurten og følge gjerne bloggen min etter at lille nurkene deres er ute for opptrening igjen- både med og uten barn Klem Cathrine (http://cathrineslilleboble.blogg.no/)
sonnenschein Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Hei:) Jeg er også en av de aktive gravide som trener og som føler at dette gjør godt for både kropp og sje! Er også fast leser av Cathrine sin treningsblogg:) Men jeg vil bare føye til at den ellipsemaskinen ikke fungerer for alle med bekkenløsning. Jeg trener både utholdenhetstimer og aerobic med mye trinn uten problemer, men på ellipsemaskinen "henger" bekkenet mitt seg opp. Altså må jeg unngå denne og bruker sykkel som oppvarming før f.eks. styrke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå