Gå til innhold

Svangerskapspenger?


1+1=2 :)

Anbefalte innlegg

Har dere søkt om svangerskapspenger?

Tiden har pluttselig gått så fort, følte for en stund siden jeg hadde evig med tid på meg, men no begynner det faktisk å haste med å få sendt inn papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det foreldrepenger du tenker på kanskje? :-)

I såfall, det har eg søkt. Sendte inn søknaden 11.mai, så no venter eg på bekreftelse på at den er motatt og ligger til behandling. Syns det er rart eg ikkje har fått det endå, men dei er jo kjent for å være litt treige i nav :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er foreldrepenger jeg tenker på. Får levere inn på mandag og håpe på at det ikke er alt for lang behandlingstid. De må jo ha bekreftelse fra lege eller jordmor og,men skal til legen på mandag så da regner jeg med det ordner seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte min 6 mai, og var på NAV i dag. Dem har mottatt søknaden min, men behandligsfristen er satt til 20 juli (jeg går ut i permisjon 15 juli) og etter det kommer vedtaket. Hu dama på NAV hadde ikke helt troa på det, og anbefalte meg å legge av litt penger i tilfelle det ikke skulle bli behandlet i tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal søke på mandag, men regner med at det kommer ta tid å få behandlet søknaden... tiden har bare flytt for meg også - og har ikke ordnet terminbekreftelse fra jordmor før nå heller.

Men nå MÅ jeg visst søke; I går når jeg kom hjem hadde jeg et brev fra NAV i posten, og jeg må si at det er ganske ille hvordan de ordlegger seg i sine utskikk. Og hvor strenge de er. Det viser seg at min arbeidsgiver, som betaler permisjonspenger direkte til meg og får det refundert fra NAV, har sent inn inntektsopplysninger til dem. Og det er jo greit. Men da skriver NAV at "hvis min søknad om foreldrepenger og alle nødvendige vedlegg ikke er de i hendene senest 7. Juni, så anser de mitt krav som avslått" - Jeg som ikke søkt enda en gang!! Kan de avslå noe før jeg søkt!? Tenk hvis jeg hadde vart bortrest til tirsdag! Da hadde jeg vart nødt til å gå igjennom en hel runde med ankesak osv. fast jeg ikke søkt en gang. Utrolig. Tur jeg var hjemme. :)

 

På tal om NAV altså;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også samme brev som deg *Anna75*. Arbgiveren min sendte svar på permisjonssøknaden min med kopi til nav. (Arbgiver skal betale foreldrepenger i noen uker før nav tar over). Ble litt overrasket over at jeg fikk en frist, for jeg har lest at mange har fått beskjed av nav om å levere bare noen uker før fødsel o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...