Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Kjøpte ny genser til eldste mann. Han er 11 år. Ga 250 kr og 150 kr for t-shorte. Dette synes jeg nok for dette. Dere andre? Hva mener dere er dyrt? Hvor gammel er de?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Sønnen min er 11 mnd og vokser fort ut av størrelsene, så jeg kjøper stort sett billige klær til hverdags, da tenker jeg kanskje 100 kr for en genser og kjøper ofte 3 bodyer til 100 kr. Har alltid en del pentøy til ham også som vi bruker når vi skal noe spesielt og jeg vil pynte ham litt. Da kan jeg godt legge 250-300 kr i en genser. Det synes jeg blir dyrt for en hverdagsgenser til en gutt som vokser ut av størrelsen i løpet av noen uker.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Det er jo egentlig ikke dyrt da... Men jeg har blitt så prisbevisst i det siste og handler så og si alt på salg, så det er sjelden jeg gir mer enn 200,- for en genser og 100,- for en t-skjorte, selv til meg selv. Til ungene kjøper jeg faktisk så mye brukt som jeg kan, det er utrolig mye fint tøy å få kjøpt på finn. Har tre barn på 3,4 og 9 år, og selv niåringen synes det er helt greit med brukt tøy. Intil han synes noe annet, så sparer vi på kleskjøpene og bruker pengene til familieopplevelser isteden.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Jeg kjøpte en JeanPaul genser til guttungen, og den kostet 450 kr. Jeg synes den var dyr i utgangspunktet, og når den startet å rakne etter første vask synes jeg ikke det var verdt å bruke så mye penger på en genser! 250 kr for en hettejakke er helt ok pris, veldig in blant preteens her akkurat nå 250 kr for en bukse er grei pris, enda..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 over 400 pr. plagg, da begynner jeg å tenke meg om.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Betaler ikke mer enn 200 for en genser, bukse, kjole eller lignende til jenta mi. Jeg kjøper stort sett alt på salg. Men hvis jeg skal kjøpe noe utenom salg, så finner jeg stort sett klær til 179 og 199.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Man må nesten sette produktet opp mot varen synst jeg. Det er dyrt med vogn og utedress synst jeg. Sko kan også være dyrt, men her mener jeg prisen veier opp for produktet. En sko tar lang tid å lage. Tenk på alle sømmene osv. Mens en vogn faktisk ikke tar så lang tid å lage i forhold til pris. Man kan faktisk få en helt grei bil for samme beløp som en vogn.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Jeg er ekstremt prisbevisst. Kjøper mye på salg, og ligger gjerne en sesong foran og kjøper for stort hvis jeg finner noe rimelig. Kjøpte eks. jakke til neste vinter til jenta mi til halv pris. Har barn på snart 6 og 8, og de er foreløpig ikke opphengt i merker og i hva ting koster. Jeg handler også på Fretex, gjerne finkjoler som nesten ikke er brukt, og på en annen bruktbutikk med kvalitets-brukttøy. Men betaler for sko, som "koster det de koster", sjøl om jeg blir glad for å finne et godt tilbud, og yttertøy kan også koste litt. Men vanlig hverdagstøy, kjoler, skjørt, bukser, T-skjorter, gensere, er sånt jeg gjerne rasker med meg når jeg finner noe rimelig. Klærne blir jo ikke dårligere av at de er nedsatt med 70 %, liksom ...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Anonym 13.00 igjen: Jeg svarte jo egentlig på spørsmålet, om hva jeg syns er dyrt. Jeg ville nok ikke betalt 200 for en genser, langt mindre 150 for en T-skjorte. En T-skjorte koster maks 50 kr i min verden. Er sååå fornøyd når jeg kommer over tilbud av typen 29 kr for en tynn genser ... Men ungene mine har nok klær og klær av grei kvalitet, så de lider ikke fordi om mora er litt gjerrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå