Nissegutt11 Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Jeg lister meg inn i 2. trimester i dag.. Hurra hurra.. men jeg kommer ikke til å være noen aktiv her. Jeg blir helt stressa av alle som legger så mye negativt ut på overskrifter her. Jeg har to friske store barn og etter en vanskelig SA i fjor er jeg endelig 13 uker på vei nå. Jeg skjønner at de som opplever å miste eller oppdager feil på babyen sin ønsker å dele dette, men tenk dere litt om vær så snill. Jeg kjemper en kamp med følelsene mine hver eneste dag fordi jeg er redd for at ting skal gå galt igjen. Dette til tross for at alt ser kjempefint ut, jeg har fått hilse på knøttet to ganger på UL. Jeg skulle ønske at ikke alle de det går galt med blåste dette så veldig opp. Jeg og sikkert mange med meg synes det er hyggelig å "snakke" med andre i samme situasjon. Men ikke for å bli mere nervøs av det. Selvfølgelig skal man dele på det negative også, bekymringer og lignende. Jeg håper at det etterhvert kan bli litt hyggeligere å gå inn her. Bare et lite hjertesukk fra meg da :-)
Huleboer nov 2011♥ Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Syns det er veldig lite negative innlegg her på 2. trimester. Stor forskjell fra 1. trimester ihverfall. Liker meg godt inne på dette forumet jeg
septemberspire ;-) Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 oki skjønner at du henger litt igjen i 1 trimester, for her er det ikke så mange negative innlegg. Litt klaging over bekkenløsning og kvalme og selvfølgelig vekta...men er ting som følger med svangerskapet for de fleste av oss. de få innleggene om noe mer alvorlig må nesten få lov å få ut det også, er tross alt et forum for alle oss i 2 trimester. Skjønner også din kamp med dine følelser, hadde også en SA i slutten av fjordåret som gjore de første12-14 ukene av dette svangerskapet til en berg og dalbane av følelser. Men tok noen enkle forholsdregler med å ikke gå inn på de innleggene som hadde noe trist i overskriften sånn for å beskytte meg selv litt å det er langt enklere på dette trimestret enn på 1, er veldig få alvorlige innlegg her.
Tindretingen Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Her inne på 2. trimester er det bare kos. På 1. trimester laget jeg en tråd som heter "For oss som faktisk har det helt fint" eller noe slikt, da jeg fikk smått panikk av å være frisk(!) etter alt jeg leste der. Her er det ingen slike bekymringer. ;-)
septemberpiken Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 2. trimester er noe helt annet enn 1. trimester, så håper du synes det er ok å være her litt allikevel...
Skrømti Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Huff, ja det er veldig trist å miste, har selv vært der ( uke 11). Men jeg mener virkelig at det må være rom for alle, man må kunne gå inn på forumet man hører til for å fortelle om sine opplevelser! Og så kan man selv velge om man vil lese innleggene. ( det kommer jo somregel fram av overskrifta hva det dreier seg om) Ellers så er det jo mye roligere "på den fronten" her på 2. trimester, de fleste som mister gjør jo det i de første 12 ukene. Lykke til videre i svangerskapet, det går nok helste godt skal du se!
Lille Ballerina Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Jeg mener også at det må være rom for alle. Jeg er i mitt 2. svangerskap, og har heldigvis aldri opplevd å miste, men jeg skjønner godt at de som opplever det, eller andre vonde ting som å finne ut at fosteret er sykt osv har et behov for å dele det og få høre andres erfaringer. I slike situasjoner har man ofte et stort behov for å snakke om det som skjer, men det kan være vanskelig og vondt å snakke med venner og familie - i alle fall i den første fasen. Da er jo et anonymt forum som dette en god måte å lufte følelsene på. Utover det så skjønner jeg hva du mener (og særlig på 1. tri), men da synes jeg heller at du bør unngå disse innleggene, evt ta en pause fra nettsidene til du føler deg tryggere. Sidene er for alle, og jeg synes man må få lov til å være trist, redd og lei i blandt. Som de fleste over her skriver synes jeg at 2. tri er et hyggelig og nyttig forum, og jeg synes det er morsomt og nyttig å lese andres erfaringer (og av og til lese med klump i halsen og tårer i øynene og prøver å trøste og støtte de som går igjennom en vanskelig tid)
Eplebiten Skrevet 2. juni 2011 #8 Skrevet 2. juni 2011 Du vil nok merke stor forskjell på 1.trimester og 2.trimester. Jeg var sjokkert over alt jeg leste på 1.trimester. Det var liksom ingen ende på det. Men syntes at her inne på 2.trimester er det mye bedre.
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 2. juni 2011 #9 Skrevet 2. juni 2011 Selv var jeg i utganspunktet ikke noe nervøs i begynnelsen av 1. trimester, men leste en del av det som sto om alle de som var så uheldig å miste...(Jeg klarte ikke la vær ) og ble supernervøs selv... Men her inne på 2.trimester er det en helt anne "tone" som det er nevnt tidligere og jeg var overlykkelig når jeg kunne melde meg inn i dette forumet
KLP <3spire<3 Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 Sjønner godt hva du mener, og som noen påpeker er dette et sted med "rom for alle" og det skal det være! Også "rom" for din mening :-) Jeg har et vanskelig svangerskap og både fast lege, jordmor og privat gynekolog har anbefalt meg å styre unna nettet og heller låne noen fødselsbøker på bilioteket. Jeg er her inne av og til, mest på assistert befrukting. Det er ei meget positiv og erfaren jente der inne som kommer med mange gode og fornuftige råd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå