Gå til innhold

Spontanborterte - men gravid allikavel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For ca to uker siden spontanborterte jeg..tipper i uke 5. Det var iallefall det legen sa.. Hadde veldig store smerter så dro tilbake for å se om alt bar normalt. Ble da mistanke om graviditet utfor livmora pga mye smerter på bare en side..hcg ble målt med noen dager mellomrom i tilfelle. Fikk da beskjed om at hcg var steget. Så time til ultralyd.. Der fant hun ingenting noen sted. Var nok s.abort allikavel fikk jeg beskjed om. Hcg ble målt. Tlf igjen om at det steg.. Så har vært til hcg måling annenhver dag nå, og ultralyd i forrige uke igjen..fant ingenting verken i eller utfor livmor, men sa det kunne være vanskelig å se noe når man evt er så kort på vei. Tenkte ennå det var Sa eller graviditet utfor livmor, da hcg var ganske lavt til tross for at det hadde steget.

På fredag og nå mandag ble nye hcg prøver tatt.. Nå har hcg gått såpass opp at det er mistanke om normal graviditet også..

Jeg holder på å bli gal av å ikke vite! Dagene går sakte og jeg er dårlig hele tiden.. Er kvalm og svimmel, null matlyst..er skjelven og generelt dårlig form.. Har også en del vondt nede i magen, som mensmurringer, og litt nedover lårene..

Hvor tidlig kan de se noe på ultralyd HVIS der er noe? Kan være alt fra 5-7 uker på vei nå..

Og er det utfor livmora, tar det lang tid å bli "bra" igjen? Er så masse nå på en gang..:/ reiser til syden på tirsdag sammen med en hel gjeng damer.. Noe som heter "da damene dro" som kommer på tv.. Føler det blir litt masse på en gang nå..men har jo lyst å være med på det også, men ikke til enhver pris.. Dagen etter jeg kommer hjem, skal vi til syden igjen... Såh, er mye stress om dagen.. Kan det være det som gjør at jeg får vondt..!? Eller kanskje kroppen innbiller seg graviditet? Heh..jeg er bare så forvirra og fortvila..

Hvis jeg er gravid utfor livmora..når kan de oppdage det? Og har man samme symptomer som om man er gravid i livmora? Mye rare spørsmål men.. Jeg blir bare litt oppgitt av å vente..:/

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er mistanke om graviditet utenfor livmoren får du ikke lov til å dra noe sted. Det fikk ihvertfall ikke jeg, måtte holde meg i nærheten av sykehuset og ta hcg-prøver hyppig inntil de visste om det var noe der eller ikke. (Det var det ikke hos meg.)

Skrevet

hmm.. jeg har hørt om flere som har vært gravide med tvillinger og at de har abortert den ene av dem..

kanskje det er en mulighet?

men da vil de jo i såfall se det på ul snart..

jeg var på ul i uke 6.. og da så de det lett..

Skrevet

Hei,

Jeg har nettopp vært igjennom en graviditet utenfor livmoren, og det tok god tid før de fant ut hvor fosteralegget satt. Hcg steig normalt på meg i begynnelsen, før det dabbet litt av i hastighet, for så å ta seg opp igjen. var kjempe forvirra i 5uker.

Men viktig at du forlanger at du blir sjekket ut skikkelig, for som de nevner ovenfor, du får ikke reise langt bort fra sykehuset om de tror det kan være en exu. Lykke til, og håper du får svar tilslutt om du er gravid på rette plassen eller utenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...