Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 jenta vår har akkurat fylt 1 år og jeg lurer på om det er ok å gi henne en hel kjeks i hånda selv?jeg synes hun tar så store biter:S
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Det skulle nok sikkert gå bra! Barn er forskjellige, og noen er flinkere til å spise enn andre. I tillegg kommer det jo også litt an på hvor mange tenner hun har og om hun er flink til å tygge. Datteren min har spist "store" ting siden hun var omkring 10 mnd, og har aldri hatt noe problem med at hun setter ting i halsen. Men bare sørg for at hun sitter stille når hun spiser og at du oppholder deg i nærheten;)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Jeg hadde ikke hatt problemer med det.. I verste fall så regner jeg med at du kan Heimlich?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Det innlegget ble sendt for fort. Meld deg på et kurs i førstehjelp for barn. Det gir stor trygghet å vite med sikkerhet at du vet hva du skal gjøre hvis ulykken er ute.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 okei da skal hun få prøve seg litt:P angående heimlich, kan man gjøre det på så små barn?eller er det en annen metode?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Kjeks? De smelter da/bløtes opp i spyttet, hvis du mener type mariekjeks o.l. Men hva unger skal med kjeks er meg en gåte - næringsinnholdet er null, mens metthetsfølelsen er akkurat stor nok til at man fort kan "hoppe over" et vanlig måltid. Vips, har du to uønskede effekter av et mariekjeksmåltid.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 http://www.health.harvard.edu/fhg/firstaid/heimlichInf.shtml
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 er ikke snakk om å "fore henne" med kjek, men en kjeks i uka er da ikke så ille? hærlighet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå