Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Erfaringer? Er redd for at forholdet ryker i nær fremtid. Jeg klarer bare ikke mer. Vi har en gutt på snart 2,5 år og ei jente på 2 mnd. Føler at jeg har "våknet" og fått et klart syn på hverdagen og livet vårt sammen. Vi er på venteliste hos familievernkontoret, føler det er siste sjanse. Klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal klare meg alene med barna. Selv om jeg har ansvaret for både dem og hus og hjem alene i praksis nå, faren er jo her, uten at det har så mye å si fra eller til. Skal studere til høsten, så begge små blir å være i bhg. Så jeg skal ha tid til begge barna samtidig, en som legger seg greit om kvelden, og en som skal læres nye rutiner med soving og mat etc, samtidig som jeg må ha tid til å fokusere på studier. Blir det våkenetter så er det jeg som må ta det, selv om jeg kanskje har noe viktig på skolen dagen etter, vet at faren ikke kommer til å hjelpe meg der. Så kanskje jeg egentlig får litt mer frihet? Kan styre økonomien og huset som jeg vil, uten å måtte krangle hele tiden. Ingen negative impulser og uhygge fra sambo. Noen med erfaring som kan gi meg noen tips?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Ja jeg har vært! Nå er de 3,5 og 7 år. Vært alene med de fra minsten var 3 mndr. Nå har jeg også studert i 2 år, med ingen hjelp fra BF, og litt hjelp fra mamma. Og det har gått så fint at! Du venner deg fort til den nye situasjonen. Du har "bare" to, og det virker som rene ferien for meg Du finner nye rutiner, og hold deg til dem. Legg den minste først, deretter den eldste. Skaff barnevakt om du må være lenge på skolen, eller om du trenger litt fri. Du får det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå