Gå til innhold

Kunne du tenkt deg silikonpupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere

Vi i Foreldre & Barn skal lage en artikkel om at det er blitt vanligere å ønske seg silikonpupper/brystimplantat etter man har vært igjennom fødsel og amming.

Er det noen av dere her som har noen tanker om dette? Kunne du tenkt deg det selv? Eller kanskje du allerede har det? Er særlig interessert i tanker omkring dette med selvtillit og forholdet til kroppen etter fødselen.

I så fall: Send en epost til [email protected]

Vi behandler alle henvendelser med respekt - og anonymitet (dersom du ønsker det). Men flott om noen kunne tenkt seg å fortelle under fullt navn.

Med vennlig hilsen Linn Hanssen, journalist i Foreldre&Barn, GRAVID, Barnimagen.com og Dinbaby.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk faktisk silikonpupper da datteren min var 5 mnder.

Jeg fikk desverre ikke ammet henne så var ikke derfor jeg

valgte å gjøre noe med puppene mine, men fordi jeg har blitt

mye mobbet pga jeg hadde veldig små pupper.

jeg valgte å gjøre det for meg selv og selvfølelsen :)

Jeg er veldig fornøyd med det valget jeg tok den gangen :)

Skrevet

Hei, Julie 04 og snart Emil :)

Kunne du tenkt deg å sende meg en epost eller PM? Skulle gjerne ha stilt deg noen flere spørsmål.

Skrevet

Jeg tok og etter førstemann,som jo er 15 år siden nå. Var små i utgangspunktet, men beverhaler etter ammingen. Ammet ikke mellomsten, men ammet minsten. Protesene kapslet seg etter sist amming, tok på nytt for to år siden, og kommer til å velge bort ammingen denne gangen. Tror det er viktig å gjøre det for seg selv, og ikke for andre. Jeg har aldri angret, men så var jeg veldig klar på at jeg ikke ville ha store som var synlig for omverden at jeg hadde.

Skrevet

Eg har alltid hatt små bryster og har slitt med sjølvtillitten pga det. Har hatt problemer med å finne meg bikinier og bher som passar meg og kan ikkje gå med toppar eller kjolar kor man må ha stroppelaus bh under pga faren for at dei sklir ned. Har alltid vurdert silikon, men vil ikkje ha kjempe store bryst heller. Vil at det skal sjå naturlig ut. Det som har stoppa meg litt er at eg er redd for narkosen og sjølve operasjonen. Er litt pysete når det kjeme til slike ting. Håpar eg klarar å overvinne den frykten! For det er ikkje kjekt å slite med dårleg sjølvtillit.

Når eg vart gravid med første fylte eg berre nesten ein a-cup og når ammeperioden var over vart dei nesten heilt flate. No er eg gravid med nr to og er veldig spent på kordan dei vil sjå ut etter amminga dinna gongen..

Skrevet

Her er det planlagt silikon om ca et år, når jeg er ferdig med ammingen av sistemann. Etter førstemann gikk jeg ned vekten, men brystene ble borte i samme slengen. Følte meg langt fra like feminin (fylte ikke lenger ut klærne mine og måtte ned to BH-størrelser - fra DD til B/C) og begynte nok derfor å trøstespise en del for vekten snek seg oppover.

Skrevet

Hei hei :)

Jeg tok silikon for 3 år siden, og venter nå mitt første barn.

Jeg har aldri angret på at jeg tok silikon. Hadde ikke pupper, fant skjeldent klær som passet, og slet veldig med selvtilliten.

Nå er jeg veldig spent på hvordan kroppen min kommer til å se ut etter fødselen. Og er såklart ekstra spent på hvordan puppene mine kommer til å forandre seg mpt. at jeg har silikon.

Hvis du har spm. du ønsker å stille meg (selv om jeg har silikon fra før av), så er det bare å sende mail til: [email protected].

Skrevet

NEI! Som gravid for andre gang er det jo sikkert og visst at kroppen har endret seg. Puppene er STORE nå og blir sikkert små og slappe igjen etter dette svangerskapet og ammingen.

Skulle gjerne tryllet puppene tilbake til utgangspunktet, men tør rett og slett ikke å legge meg under kniven for det. Blir vel ikke helt som det var uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...