Badegakke Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Gutten min ble 1 år i begynnelsen av april. Søkte om kontantstøtte en stund før dette. I mellomtiden fikk han barnehageplass, og begynte der den 2.mai. Ringte NAV og ga beskjed og mannen jeg snakket med sa da at jeg skulle få kontantstøtte for april og mai likevel. Jeg leste på NAV sine sider at kontantstøtte ikke ble utbetalt før måneden ETTER barnet fyllte 1 år, og jeg fikk heller ingen kontantstøtte i april slik han hadde sagt. Spurte ettertrykkelig når jeg snakket med ham om det var riktig at jeg skulle få i mai, og han sa da at kontantstøtten ikke ble stoppet før i juni, altså måneden etter barnet begynte i barnehage.. Har ikke fått kontantstøtte idag, og lurer på hva som er riktig? Noen som vet?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Kontantstøtten starter mnd etter at barnet fyller 1år, altså i mai for din del. Men får full kontantstøtte første mnd barnet går i bhg. Ergo skulle du hatt den idag
Badegakke Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2011 Takk for svar! Da får jeg ringe imorgen og høre.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Slik sett skal du ha kontantstøtte for en mnd, den mnd han begynte i bhg... Så kun for mai. Hvis du allerede har fått for april så kan det være grunnen til at du ikke fikk i dag, fordi dem har allerede gitt deg en mnd selv om de ga en mnd for tidlig =) Men ring å hør med dem i morgen for sikkerhets skyld =)
Badegakke Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2011 Nei, fikk ikke i april. Så skulle nok hatt denne måneden. Må ha skjedd en feil sikkert, så får ringe imorgen og høre. Greie penger å få med seg.
1+1 ble 5 Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 det som kan ha skjedd kan være at søknaden ikke er ferdigbehandlet (med mindre du har fått beskjed om noe annet.) så mulig pengene blir etterbetalt... =)
Badegakke Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2011 AHA! Det kan være ja! Har ikke fått vedtaksbrev når jeg tenker meg om! Sikkert det som har skjedd ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå