Gå til innhold

Er dette egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer gutten min litt enda, han er snart 10 måneder. Og nå har vi begynt å tenke på barn nr 2. Men jeg har ikke fått tilbake menstruasjonen enda, og kommer heller ikke til å få den før jeg slutter helt å amme. Har lyst å slutte å amme til juli måned begynner, slik at jeg er klar for å prøve i august. Hadde dere gjort det? Har veldig lyst på en baby til da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det mulig å bli gravid mens man fremdeles ammer. For det andre, hvorfor skal det være egoistisk? Ønsker dere flere barn, så kjør på. Så lenge dere orker.

Skrevet

Dette er et regnestykke som bare du vet svaret på. Gjør det som passer dere best.

Vær obs på at det kan ta en tid før mensen kommer tilbake selv om du slutter å amme.

Skrevet

Man kan fint få mensen fordi om man ammer.

Så amm i vei og prøv på nr 2 :)

Skrevet

10:25: Vet da det.. men jeg må begynne på medisiner for å bli gravid igjen. Har problemer med hypofysen:(

Skrevet

Det er ikke egoistisk i det hele tatt. Du har ammet lenge, og gutten din tåler fint å slutte med amming nå.. Hvis dere vil gi barnet et søsken, synes jeg bare du skal slutte å amme med god samvittighet..

Skrevet

Uansett er det ikke egoistisk å stoppe og amme når babyen er et år som han vil være i juli. Hvis du fortsatt ammer ofte, så kan det jo være lurt å kutte ned ammingen, men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å ha ammet et år:-)

Skrevet

Det er jo bare kjempeflott at du ammer i ett år!! :) Ikke egoistisk i det hele tatt.

Men om ikke barnet regulerer det selv ville jeg ha kuttet gradvis ned på ammingen. Jeg fikk ikke mensen igjen før jeg begynte på minipillen (ammet fortsatt morgen og kveld). Da var barnet nesten akkurat ett år.

Skrevet

Ble litt lettere inni meg nå:)

Han er ganske nøyaktig 11 måneder når fellesferien starter, så han er jo nesten ett år når jeg slutter.. Jeg har vel ikke noe å ha dårlig samvittighet for hehe...:) Ser for meg det blir litt godt å slippe amming i ferien med tanke på mye bading + lite klær = brystbetennelse:/ (kan fort bli iallfall..)

Takk for svar damer;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...