Gå til innhold

Symptomer og sånn


Amazed..♫ 01.02.2012 ♫

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å få graviditetssymptomer enda?? Jeg løper på do i ett kjør, er helt hinsides slapp og trøtt, og i dag tidlig (5+1) meldte morgenkvalmen seg så smått. Har hatt hyperemesis med begge jentene mine, så venter bare på at det skal "smelle" snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke kvalm enda, er 5 uker på vei i dag. Jeg føler meg fullstendig sprø, har grått i 2 dager og klikker fullstendig på samboeren av absolutt ingenting... Huff.

Til vanlig er jeg sindigheten selv. Men plutselig er jeg blitt en skikkelig bitch. Håper jeg ikke blir værende sånn i 8 mnd til, da spørs det om jeg har samboer lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 5 uker jeg å, og sliter veldig med forstoppelse, og begynt å få litt ryggplager i korsryggen. Kvalmen begynte som smått idag. Var en dråpe blod til morran idag,, vet ikke, var vel litt mindre enn det å. men har ikke vært spor etter det siden, så tror vel ikke det var noe farlig. Har hørt det er vanlig med en liten blødning rundt denne uken, siden mensen egentlig skulle kommet. før morkaka tar over...

Men er ikke noe spesielt øm i brystene, åssen er dere med det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så og si ingen symptomer i det heile tatt! Var litt øm i puppa i går, men det var bare i går. Har ikkje vært kvalm, og sist spydde e i hytt og pine. Tenker at e kanskje kan være heldigere nå, men vet det kan komme i løpet av de neste dagene. Veldig merkverdig å være gravid, men ikkje ha noe som tyder på det. Men deilig e det! Så håper virkelig det varer.. Håper på gode graviditeter for dere au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er 5+1 idag, og har ingen symptomer, bortsett fra noe som ligner menssmerter og selvfølgelig uteblitt menstruasjon...

Er 22 år, og dette er mitt første barn. Blir jo redd når jeg ikke merker noe, men man ville vel merket det dersom man spontanaborterte (beklager at jeg ikke kan alle forkortelsene som florerer på forumene her;) )

I allefall godt å høre at det er andre som har lite symptomer.

Tok clearbluetest på mandag, den var suuuupersvak, tok en ny idag, og den var enda ganske svak, men litt tydeligere enn på mandag.. Burde jeg dra til legen å få målt hcg-verdier eller? :)

 

Usikker førstegangsmamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan ta det med ro! Jeg hadde kjempe svak strek med førstemann, og med den lille som er i magen nå. Det jeg gjorde var å kjøpe digital, da står det enten gravid eller ikke gravid. Mannen nekter å tro jeg er gravid før jeg har tatt digital (tøysete, men sånn e det). Og jeg vil tro man får en blødning om man spontanaborterer. Det har i alle fall de jeg kjenner fått. Men dette går nok veldig bra! Lykke til (og bare vær glad for at kvalme og diverse andre ting venter litt på seg). Mens smerter/murring er vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et klart symptom, tissa 7 ganger i natt. Fytti, det e så irriterende! Tisser heile tida!! Men bedre enn alt anna, så det skal e klare å leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ømme pupper det eneste! Er bare 4+3 også da, så allverden er ikke å forvente, men hadde blitt gla for noen flere, bare for å få litt gravidfølelse liksom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+4 i dag. Har merket at jeg er litt trøttere enn vanlig. Fått litt vondt i korsryggen innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er bare i min 5 uke, men magen min er så treg og oppblåst at jeg gruer meg for å gå ut blant folk! Kjenner også mye murringer i livmorområdet. Må tisse ca 30 ganger for dagen. De siste to dagene har jeg vert skikkelig kvalm også. Jeg hadde ivf, så noen av symptomene er vel kanskje relatert til behandlingen? For det er vel fryktelig tidlig å kjenne så masse allerede nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathi123: Godt å se det er fler som meg som sliter litt med disse forkortningene. er også 22 år, men er på mitt andre barn nå. Men første gang jeg prøver, så er jo spenende. men er bare rundt 4+1, så har selvestimert i februar?!

 

Jeg har lite symptomer. Litt mensen smerter, er det vanlig?

Ellers er det bare en rar følelse, av lykke, bekymring og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått veldig vonde smerter i underlivet og magen, så pass vondt at jeg ikke orker bevege meg noe særlig. Er det vanlig? Snakker mye værre enn menssmerter, og de kan være vonde. Klarer nesten ikke sitte vanlig, da alt knyter seg i smerter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stineee. Jeg synes det virker litt rart at du skal ha så vondt. Ikke hørt om det før at det er så langvarig i alle fall. De fleste kjenner jo stikking og litt verk. Jeg hadde tatt en prat med legen bare for å utelukke at det ikke er noe galt. Går nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere? Nyter dere sommeren med hodet i bøtta?

 

Her har det ikke gått så langt som til bøtta enda, men er kvalm! Trodde på en måte at det skulle være verre, (og har vel ingen garanti for at det ikke blir det) men kjenner at det er tungt å fungere. Jeg har mange venninner og en søster som har beskrevet de første månedene av graviditeten som en nær-døden opplevelse, så jeg er fornøyd med at jeg klarer å stå opp hver dag.

En tur med hunden rundt blokka er en treningsøkt i seg selv. Mat smaker ikke likt fra dag til dag, og det er svært lite jeg får i meg. Har gått ned 2 kg på en uke, noe som i for seg ikke er avskrekkende, for jeg har nok å ta av. Selv om jeg går ned synes jeg buksene strammer ubehagelig over magen.

 

Jeg kjente i slutten av uke 5 at mat begynte å smake rart og at noe virket rett og slett avstøtende. Når jeg var 5+6 var jeg sikker på at "morgenkvalmen", som opptrer hele dagen, var kommet på ordentlig.

 

Ellers har jeg ikke store symptomene.. jeg blir lett rørt, men det har jeg hatt en stund. Litt mens-murringer har jeg også. På onsdag skal vi på første ultralyd. Gleder meg veldig til å se og høre hjertet. Da blir det kanskje ikke så ille å være kvalm hele tiden lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hodet i bøtta,er ikke kvalm heller men har vært en del svimmel. Vet ærlig talt ikke hvor langt jeg er på vei men tipper ca 7. Har prøvd å få tak i lege og private gynekologer for UL men uten hell pga ferie...er ganske så frustrert ettersom detter er første graviditet og jeg ikke vet noen ting :/ har ganske ømme bryster og er trøtt døgnet rundt, sover 1 times tid etter jobb hver dag og går på do 1000 ganger om dagen hehe...idag var vi på en 5 timers gåtur på fjellet, da kjente jeg noen smerter jeg ikke kunne kjenne igjen (føltes som eggestokken). Ble litt bekymret og lei meg men er helt fin nå :) Skal prøve å få tatt UL til uken et eller annet sted bare for å få fred i sjela! Og muligens få termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...