Gå til innhold

Baby i magen skremte oss i går ...


mossirose

Anbefalte innlegg

Det er deilig og betryggende å gå ofte til kontroller slik jeg gjør pga diabetesen. Men noen ganger er det til å få fnatt av også!

 

I går skulle jeg ikke til fødselslege, men "bare" til jordmor for ctg/urin/blodtrykk og deretter til legen på diabetespoliklinikken. Men ctg-en viste en stressa og overaktiv baby med puls opp i 210 i perioder. Dermed ble jeg liggende med ctg-måling i over en time. Baby roet seg noe, men ikke nok. Så jeg fikk beskjed om å gå til avtalen med diabeteslegen og deretter spise et godt måltid. Så skulle jeg komme tilbake for ny ctg-registrering.

 

Diabeteslegen skryter og synes jeg har vært flink i svangerskapet, og det er jo deilig med skryt. Blant annet har jeg klart å holde blodsukkeret nogenlunde i sjakk, så vektsten til baby har ikke eksplodert nå på slutten. Men det var vanskelig å konsentrere seg om skryt når jeg bare lurte på hvorfor baby var stresset. Vi går jo egentlig bare og venter på å få beskjed om igangsetting, så det er litt uvirkelig det hele. Diabeteslegen mente at de ikke ville la det gå mer enn to uker nå. Termin er om tre uker.

 

Hvorom således allting er; jeg fikk i meg et par brødskiver og gikk "tur" til p-huset for å forlenge parkeringstiden. Og hodet gikk og kvernet på om jeg måtte begynne å arrangere barnevaktene, få gubben hjem fra jobb i Oslo (pendler) osv. osv. Tilbake hos jordmor viste ny ctg-måling en mye roligere baby med normale målinger og normal aktivitet. Da var de fornøyde, og sendte meg hjem med å se an en uke til.

 

Noen forklaring på hvorfor baby var stresset hadde de ikke, men de sa at så lenge hun roet seg ned igjen, så var alt greit. Da velger jeg å stole på det, men merker at jeg er utålmodig og vil at det skal bli mandag igjen veldig fort! (Eller enda bedre: fødsel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Skjønner godt hvordan du har det. Helt pyton å la hjernen få gruble på alt mulig. Man vil jo helst vite alt med 110% sikkerhet. Jeg ville valgt å gjøre som deg og tro på at det de sier er riktig og at alt er bra med nurket, de ville nok ikke ha sluppet deg så lett hvis de ikke var sikre:-)

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..skjønner kordan du har det. Jeg går også til hyppige kontroller pga sv.skaps diabetes. For to uker siden var ikke gynekolog fornøyd med størrelsen siden hun lå litt under snittet. Jeg fikk beskjed om at eg måtte følge med på liv hver dag og bare ringe føden om eg kjente mindre liv, så skulle vi ta en kontroll -flow av blodgjennomstrømningen til morkaken uken etter. Hvis ikke den var tilfredsstillende måtte de sikkert sette meg igang, da ville jeg være 36 + 4. HELDIGVIS var alt fint, men eg skulle komme tilbake uken etter for en ny vekstekstimering. Det var jeg til nå på tirsdag, og hun har vokst fint, ligger 150 g under gjennomsnittet men det er no greit. Men DENNE gangen var ikke legen fornøyd med at fostervannsmengden lå "i lommer " rundt babyen, noe jeg syntes det ser ut til at det har gjort hele tiden, men eg har jo egentlig ikke peiling så. Men altså ingen må eg gå rundt å engste meg pga eg skal være obs på om det begynner å bli lite liv i magen, og vi skal til kontroll igjen no på fredag,da er jeg 37 + 3. IKKE lett å slappe av nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...