Gå til innhold

VEKTKLUBBEN


Puppen og lillemor

Anbefalte innlegg

 

 

Startvekt:

 

Vekt i dag:

 

Mål:

 

Kort oppsummering av uka:

 

 

 

"kopier teksten over, og lim inn når du oppdaterer hver mandag!! :)

Puppen og lillemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kan jo starte her, men begynner idag, så:

 

Startvekt: 90

 

Vekt i dag: 90 (-0)

 

Mål: 65

 

Kort oppsummering av uka: Har startet idag, og foreløpig bra. Har holdt meg unna søtsaker idag :)

 

ReHü ♥ 19.10.09 ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 78,5 kg

 

Vekt i dag: 78,5 (-0)

 

Mål: 70 i første omgang (65 etter hvert)

 

Kort oppsummering av uka: begynte i går (mandag) - klarte å holde meg unna snop og trillet tur ca en havtime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 80

 

Vekt i dag: 80

 

Mål: 65-67

 

Kort oppsummering av uka: Frem til i dag (tirsdag) har det gått veldig bra. Spist god frokost. Beveger meg mye på jobb.

 

Neste oppdatering på mandag, så blir spennende å se hvordan det går med folk :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her! Har holdt på siden etter påske, da jeg veide ca 83 kg og har gått ned en del siden da, så er veldig fornøyd.

 

Startvekt: 76,4 kg

 

Mål: ? Er ikke sikker. I utgangspunktet var det å komme meg ned i 75 kg, så det får være mål 1 og så må jeg se litt når jeg kommer meg dit.

 

Kort oppsummering av uka: Siden vi skal skrive hver mandag, så er det jo ikke så mye å skrive ennå ;) Men jeg spiste i alle fall helt fornuftig i går, men fikk ikke trent, da jeg var syk. Bedre i dag, så satser på litt trim i ettermiddag. Til helgen blir det hyttetur (ons-søn), så det blir en utfordring, men jeg skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt: 73

 

Vekt i dag: 66,4

 

Mål: 59

 

Kort oppsummering av uka: Veier meg forresten på fredager, og har allerede holdt på noen uker. Men kan jo oppsummere litt så langt:)

 

Jeg fødte en liten gutt i begynnelsen av april, og et par uker etter fødsel stod vekta på 73. Myyye for meg! Siden jeg ammer har jeg ikke tenkt å gjøre noe annet enn å spise sunt og bevege mye på meg.

 

Jeg har kuttet ut smør på skiva og byttet fra skive til knekkebrød. Har kuttet ut jus/melk til frokost og lunsj og drikker heller vann. Snacker på gulrøtter, vannmelon og jordbær. Spiser helt vanlig middag som vi alltid har gjort, og spiser de andre pannekaker så spiser jeg pannekaker. Da jeg gikk gravid spiste jeg på slutten is til frokost og smågodt som om det var grønnsaker:) Nå er det utelukkende godterier på fredag og lørdag. Og i mye mindre mengder.

 

Jeg trimmer hver dag! Det blir som regel rask gåtur med vogn og hund og gjerne i skikkelige motbakker. Har så vidt tatt opp litt jogging, men starter forsiktig med en gang i uka. Og har en treningsvideo jeg setter på om jeg ikke gidder gå ut. Og så trener jeg litt styrke på stuegulvet mens baby sover.

 

Delmål før sommeren er 62 kg, det var det jeg veide før jeg ble gravid. De siste tre må det nok hardere innsats for å bli kvitt, så de tar vi etter hvert.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 72,2kg

 

Vekt i dag: 72,2kg

 

Mål: 63kg

 

Kort oppsumering av uka: Ikke så my å skrive siden det kun er tirsdag:-) Treningen her blir som regel turer i skog og mark. Har ordnet meg klippekort, så går på post. Fikk meg en tur i går og en i dag.

En slik tråd var forresten akkurat det jeg trengte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 67

 

Vekt i dag: 65.8

 

Mål:62-63

 

Kort oppsummering av uka:

Jeg begynte forrige uke, registrerer alt jeg spiser i GR vektklubb, det funker bra, holder meg rundt 1600 kcal. Har gått en times rask tur i dag, jogga litt. meldt meg på step i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg burde vel egentlig ha skrevet:

 

Startvekt: ca 83 kg

 

Vekt i dag: 76,4 kg

 

Høres jo mye bedre ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 82 kg

 

Vekt i dag: 82 kg

 

Mål: 72 kg

 

Kort oppsummering av uka:

Det blir dessverre litt sjokolade hver dag. Og ikke så mye trening som planlagt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Startvekt: 71,5

 

Vekt i dag: 71,5

 

Mål: 65 (til å begynne med)

 

Kort oppsummering av uka: Gått en liten tur i dag, men faller desverre for fristelser hele tiden! Nå må jeg skjerpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtroll! hehe..

 

Startvekt: 122,8kg

 

Vekt i dag: 106,3kg

 

Mål: 85 (i første om gang)

 

Kort oppsummering av uka: Veldig bra, har gått ned 2,6kg den siste uka!:-) Treningen er jeg i gang med igjen i morgen etter et opphold på nesten 1 uke pga omgangssyken ....(trener fast 3-4 ganger i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt:73

 

Vekt i dag:65

 

Mål:59

 

Kort oppsummering av uka: Siden jeg veier meg fredager og ikke mandager (veldig taktisk, så slipper jeg å gå på vekta etter helgas utskeielser:)), tenkte jeg å bare poste dette nå.

 

Har gått ned 1,4 kg siden forrige fredag. Har gått halvannen til to timer lange turer hver dag. Mandag og torsdag trente jeg styrke hjemme på stuegulvet. Har greid å holde meg unna godteri hele uka og har spist forholdsvis fornuftig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 77,8

 

Idag 76,9

 

- 0,9

 

Kort oppsummering

Jeg har vært flink og spist sunt men er for lite i bevegelse. Så planen er å spise likt og gå/ sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 78,5 kg

 

Vekt i dag: 78,5 (-0)

 

Mål: 70 i første omgang (65 etter hvert)

 

Kort oppsummering av uka:

Har vært flink - ikke spist snop, kun sunn mat og regelmessige måltider. Gått lange trilleturer. Men i helgen ble det litt utskeielser.

 

(Veide meg på fredag og da var det 77,7 - så jeg føler liksom at jeg har gått ned litt selv om vekta i dag tidlig var den samme :) Men jeg veier meg mandag morgen så da er det det tallet som gjelder, og det var skuffende nok på stedet hvil denne uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å begynne veie meg på fredag istedenfor, kun pga motivasjonen... Hehe... Men jeg prøver en mandag til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 83 kg

 

Vekt i dag: 83 kg

 

Mål: 72 kg

 

Kort oppsummering av uka:

Jeg hadde visst skrevet feil startvekt i det første innlegget mitt, herved rettet opp.

Jeg har laget meg en bruker på diett.no, og dermed startet å telle kalorier. I følge denne siden, vil jeg være på stedet hvil hvis jeg spiser ca 2200 kcal per dag. Hvis jeg skal klare det første lille delmålet mitt, må jeg redusere til 1800 kcal. Jeg har registrert alt jeg har spist i 3 dager, og jeg har ligget under 2200 kcal alle dagene. Enda jeg synes selv jeg har spist i overkant mye nå i helga. Den ene dagen var jeg også under målet mitt på 1800 kcal. (En dag jeg følte jeg spiste som normalt).

I et par måneder nå har jeg også vært forholdsvis flink til å trene, dvs 3 ganger i uka.

Alt dette tatt i betraktning, synes jeg egentlig det er en skuffelse at jeg ikke går ned i vekt. Kan treningen ha medført en økning av muskelmasse som vektmessig tilsvarer evt tap av fett? Jaja, jeg får prøve å stabilisere inntaket på ca 1800 kcal per dag, og fortsette treningen. Jeg kan ikke gi opp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi skal bytte til fredag alle sammen?

 

Kan jo være grei motivasjon før man går inn i helgen også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Reiser bort i helgen derfor må jeg veie meg i dag..men kommer til å gjøre det på fredager fra nå av)

 

Startvekt: 78,5 kg

 

Vekt i dag: 76,9 (-1,6)

 

Mål: 70 i første omgang (65 etter hvert)

 

Kort oppsummering av uka:

Som forrige uke: Har vært flink - ikke spist snop, kun sunn mat og regelmessige måltider. Gått lange trilleturer og trent styrke en dag. I helgen blir det sikkert litt utskeielser.. ;)

Neste uke skal jeg stort sett gjøre det samme - men prøve å få trent styrke 2 ganger (i tillegg går jeg lange trilleturer hver dag)

 

God helg alle sammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to forslag:

1. At vi lager en ny tråd hver uke for resultatene våre.

2. At i tillegg til startvekt og vekt i dag sier hva vekten var forrige uke.

 

Men uansett, veiedag for meg i dag, ukene går så fort!

 

Startvekt:73

 

Vekt i dag:64,2

Vekt forrige uke: 65

 

Mål:59

 

Kort oppsummering av uka: Til tross for ordentlige utskeielser i helga med pizza og vin på restaurant, snop og masse grillmat, har jeg likevel gått ned 0,8 kg. Vært flink resten av uka da. Meldte meg inni www.vektklubb.no på onsdag, for å få en liten oversikt. Trodde jeg hadde ganske god peil på hvor mye jeg fikk i meg i løpet av en dag, men den gang ei. For dere som er seriøse mtp å gå ned i vekt anbefaler jeg dere et medlemsskap. Det er gratis og er Grethe Roede sitt opplegg. Veldig enkelt å registrere det man spiser, så lenge man veier. Kommer ikke til å veie maten min på sikt, men greit i et par ukers tid for å få litt oversikt. Og mange gode middagstips! Har forresten jogget litt denne uka, både med og uken barnevogn og ser at kroppen begynner å forandre seg og bli mer muskuløs. Deilig:) I kveld blir det noen ruter Walters Mandler, men innenfor rimelighetens grenser. Godt å kunne kose seg med goood samvittighet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 83

 

Vekt i dag: 82,3

 

Mål: 72

 

Kort oppsummering av uka:

Har klart å ikke overdrive sjokoladespisingen. Nyttig å registrere på diett.no.

Henger meg forresten på forslagene til LilleElla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...