Gå til innhold

HVA skjedde med lårene mine??? ¤snufs¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

ALTSÅ...Fra "søte" lår til DIGRE kyllingklubber!!!!!! For ikke snakke om rompa! Diger låvedør!............. Med en del celulitter....æsj :/ Har til sammen gått opp 19 kilo, noe som merkes på knær og rygg... Må også ta SATS for å komme opp av sofan...

Ja jeg er førstegangsfødene med et stort sjokk.... :-O Har 17 dager igjen til termin...Da magen vokste seg større, ser jo disse "klubbene" ut til å passe inn i den nye tilværelsen av en kropp...MEN ...SÅ vil jo magen "flate ut" om noen dager...jeg lurer da på for de som vet.... vil jeg da se ut som en DIGANTISK pære??? Hva skjer med lårene`a?!

Begynner å bli veldig lei av å telte i "store" klær om dagen....vil bli NORMAL igjen... Ja nå syter jeg...MEN det har jeg sannelig lov til :P

Mange kommenterer at jeg kommer til å savne å være gravid da jeg står med tårevåte øyne i en ny genser i str. xl som rekker så vidt under navlen............Ja før var jeg da altså s/36......Med en lang "karriere" med spiseforstyrrelser bak meg er dette fryktelig tungt og gleder meg virkelig til å begynne å trene...Får til stadighet høre at man aldri blir kvitt den såkalte "rognposen" og vil alltid slite med de ekstra kiloene...Så nå vil jeg vise disse "smarte" og altvitende personene at det GÅR AN å bli fitt igjen etter et svangerskap...

Flere som blir gravide i lår og rompe (samt mage)??? Føler meg så alene om å se så DIGER ut...men som jeg har sett her inne er vi flere med samme følelse....Er også RIMELIG LEI av tjukkas vitsene.....ARG...Det blir i det meste laget, noe som har ført til at jeg ikke ønsker å være så sosial som jeg en gang var.. I begynnelsen var det litt morsomt...men NÅ...huff.... Det skulle vært forbudt! Mulig disse er ment som morsomme "spøker", men for min del resulterer det at jeg må gå en tur på do i sosiale sammenhenger å tørke noen hvalrosstårer... Kjenner man seg som en hvalross og heletiden blir påminnet dette, føles det ut som verden brister.... Det gjør desverre opplevelsen av det å være gravid, som skal være en vakkert til en litt ekkel jæv*** følelse..... Det som motiverer meg den siste biten av svangerskapet er å tenke at jeg får en vakker prinsesse og forhåpentligvis GLEDEN av å vise de påstående at man kan bli en MILF...hehe...Ja, jeg sa det ja!

¤Syte syte¤ ....Takk for oppmerksomheten....hjerteskjærende-sukk fra "lille" meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lite trøstens ord fra meg, som gikk opp 20 kg før fødsel. Masse av det er vann!! :)

Etter fødsel tisser og svetter og ammer man ut masse av de ekstra kiloene, og det ekstra volumet på lår og annet. Jeg husker jeg sto på badet på barsel, 2 dager etter fødsel, og kikket ned på lår og legger, og jeg kunne ikke tro mine egne øyne: jeg kjente ikke igjen disse tynne pipestilkene av noen lår! Etter kanskje 5 mnd med amming var vekta tilbake igjen også, uten annen trening enn trilleturer. Men det er viktig å trene styrke også, det burde jeg ha gjort, for rygg og nakke kan få ekstra belastning i barseltiden. S

elvsagt er det ting som aldri blir som før, og i begynnelsen er man ekstra fokusert på strekkmerker, bolledeigmage og slappe pupper etter amming. Men med tiden til hjelp blir noe av dette borte og man bryr seg også mindre om det! Jeg trodde aldri jeg skulle orke å vise magen igjen, men nå er strekkmerkene blitt en del av meg som jeg aksepterer.

Skrevet

Takk for trøstende ord! :)

Det bare føles så uvirkelig alt sammen.... At DISSE låra vil krympe å bli mindre er meg et under!

Strekkmerker har jeg så langt vært heldig å sluppet unna.... Verken min mor eller bestemor fikk disse... Men med min "flaks" må jeg vell spise mine ord om par dager tenker jeg... :-O

Skrevet

Du er ikke alene! Kan ikke tenke meg at det er mange som føler seg lekker og smekker mot slutten av svangerskapet.

Jeg er gravid med nummer 3. I de 2 første svangerskapene gikk jeg også opp 20 kg og følte meg som en flodhest! Hvis det er noen trøst gikk jeg ned alle kiloene igjen - begge gangene. Det tok 4 mnd. med nummer 1 og 7 mnd. med nummer 2.

Nå er jeg i min 33 uke og begynner å føle meg diger.....Har ikke lagt på meg så mye denne gangen, men hvem vet hva som kommer :-S

Vet akkurat hvordan det føles når folk kommenterer kroppen....Det er veldig sårende!!! Hold motet oppe, du er snart ferdig:)

Trøsteklem

Skrevet

men nr 1 la jeg på meg 30 kg.. dette var bare vann så etter 2 uker jeg nedi normal vekten min igjen.. nå med nr 2 la jeg på meg 24 kg i svangerskapet.. nå 2 mnd etter fødsel er det bare 7 kg igjen. men jeg har begynt å trene styrke og har masse trilleturer.. så bare ta det med ro.. halvparten eller mere er bare vann, så du går nok ned masse bare de dagene du er på sykehuset.. jeg gikk selv ned 10 kg på sykehuset.. var der 3 dager :)

lykke til med fødselen og tiden som kommer etter det!

men nyt den siste tiden i graviditeten..

Skrevet

Tenker det samme som deg, HI, at når den store magen er borte er det bare rare ting igjen:)

Uansett da, jeg vet av erfaring at de ekstra kiloene og fettet forsvinner før du får sukk for deg og om du var str 36 sakl du være sjeleglad for at du har litt å gå på. Ammingen tar på sinnsykt på kroppen. Da jeg var førstegangs trodde jeg amming var amming, men det tærer fryktelig på kroppen. Etter 3 mnd mistet jeg hår og neglene krøllet seg.- Etter 4 mnd hadde jeg mistet 10 kilo av min egen kroppsvekt. Dvs veide 69 kg en uke etter fødselen og 4 mnd senere veide jeg 59... dette UTEN å slanke meg på noen som helst måte.

Jeg måtte spise fulle måltider hver 2. time for å holde ut dagene uten å gå helt i dørken. Spiste riktignok sunn mat, men unnet meg en latte og gjerne et kakestykke omtrent hver eneste dag på kafe... Det hadde inegting å si for ekta mi iallefall:)

Jeg LOVER deg at så lenge du spiser regelmessig kommer du GARANTERT gå ned igjen det du vil. Ikke stress med det i det hele tatt. De som sier at det aldri blir borte vet jeg ikke hva gjør, men gå turer med vogna og bli deg selv igjen uten å regne med at det skjer i løpet av den første måneden. Det skjer uansett i løpet av veldig kort tid:))

Skrevet

Kosepose, dette kommer til å gå helt fint!

Noen av oss går opp mer enn andre i svangerskapet, sånn er det bare. Med min første gikk jeg opp 26 kg, fra str 36 til XL. Den første måneden etter fødsel forsvant 15 av kiloene, og det var bare pga amming, nattevåk og trilleturer (var nok endel vann i kroppen). Jeg syntes jeg spiste mer med en nyfødt baby enn jeg gjorde som gravid, men kiloene rant nå av uten at jeg tenkte på det.

Etter rundt 5 mnd var jeg tilbake i matchvekt. Det var ikke noe jeg stresset med, men det er en del ting man rett og slett ikke lenger har lyst på når man ikke lenger er gravid. Så når du smått om senn går tilbake til samme kosthold som før gravidteten, og samme bevegelsesnivå, så skal du se at du får tilbake kroppen din også.

Nå med nr 2 husket jeg hvor tungt det var å legge på seg så mye, så jeg hadde store (høhøhø) planer om å være lekkergravid denne runden. Men det har jeg ikke klart. Like svær som sist har jeg unngått, men vi er heller ikke så veldig langt unna - jeg har kyllingklubbelår og gigarumpe. Sånn måtte det bare bli, og denne gangen er jeg ikke så stresset over det, for det gikk jo greit sist. Bare ikke ta med stringtruser og skinnyjeans til barselperioden, det tar litt lenger tid enn det. ;-)

Masse lykke til!

Skrevet

hehe!! føler meg på akkurat samme måte, sist jeg var på vekta var jeg 17 kg + og det er noen uker siden.... orker ikke trø oppå dn dr greia!!!! lårene og rompa mi er full av celulitter, og sprenger klærne!! holder meg til joggeklær heller.... tror ikke folk ser så godt hvor mye jeg har lagt på meg pga magen er en god avledning, men når den forsvinner....!!!!! har hørt helt fra uke 18 at jeg er SVÆR!!! regner med at folk mener magen, men jeg vet hvor mye jeg har lagt på meg og da er det ikke gøy å bli kalt svær!!!

håper at amming, turer og sunt kosthold ordner opp i denne kroppen etterpå!!! (og at søtsuget forsvinner!!!)

heldigvis er det en fantastisk gevinst som kommer av denne svære og plagede kroppen!!!

gleder meg til den lille kommer!!

Skrevet

Takk for mange gode og trøstende svar :)

har lakt bort gravid klærne og funnet frem min kjære sambos joggebukser og t-sjorter... Tror jeg skal bo i disse en stund etter også...så ikke alle ser hvor mye jeg egentlig har lakt på meg... Tiden til hjelp som dere sier :)

Prøver å fokusere på det positive, men hele greia er jo en skrekkblandet fryd :P

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg, trodde aldri jeg skulle få feite lår og ujevne blubbete legger og ankler... og ikke gikk det bort heller uansett amming og trening. kroppen bare endret seg.

Skrevet

Ja, hva faen skjedde (unnskyld språket)??? Føler meg ikke mye lekker om dagen, med klubber som lemmer + en dæsj med strekkmerker på innsiden av lårene. Disse kryper nedover mot knærne ser det ut som, noe de ikke får lov til! Får ikke bestemt om jeg skal gå med bukse eller skjørt. Buksene passer ikke i livet og kjolene/skjørtene viser klubbene. What to choose? *ler*

Så lenge alt er bra med babyen, så skal jeg vel være glad.

Skrevet

Jeg har også fått brasil rumpe og stoore lår. Er veldig slank til vanlig heldigvis og det samme skjedde sist graviditet. Gått opp 18 kg nå, uke 36, og det var det jeg gikk opp til termin sist. Håper ikke jeg legger på meg så mye mer nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...