Gå til innhold

hjelp, 1 åringen bestemmer over meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 1 år gammel gutt som er sta som få og har et temperament som er ekstremt. Han bestemmer hele dagen min.

Hva gjør jeg forekempel når han hyyyyler og vi skal handle på butikken?jeg stresser med alt jeg gjør fordi han eier ikke tålmodighet:(

Jeg må tilogmed planlegge når jeg skal pisse:P

og får han ikke det lik han vil så blir han HELT vill, biter seg selv og biter i stolen:S Prøver å forklare han at slik gjør man ikke og si huff og nei, men det funker ikke i det hele tatt, han gjør det uansett:S

Hjelp:S Jeg elsker han, men elsker ikke måten han er på(men det er jo min egen feil da)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med på butikken når han er mett og uthvilt.

Du stresser og det girer han opp.

Du må nok tåle litt misnøye fra han i starten, men det er verdt det.

Hvordan skal det gå når han blir større og dere kanskje får flere barn?

Skrevet

Her må du bare sette ned foten. Han skal IKKE styre deg på denne måten. Hvis han hyler fordi han krever at noe skal skje NÅ, sorry men han er bare pent nødt til å vente. De finner fort ut hvor langt de kan strekke deg, og så lenge du gir etter kommer det ikke til å forandre seg. Vil heller tro det vil eskalere. hvis han er sånn nå, hvordan tror du han blir innen skolestart om han er vant til å få vilja si bestandig? Han kommer ikke til å takle motgang f.eks. Barnet ditt bør begynne i barnehage (om han ikke går der allerede) slik at han får noen å bryne seg på. Der vil han fort merke at han ikke er sjefen, slik han er hjemme.

Sorry altså, men dette må du stoppe NÅ!

Skrevet

I det hjemmet hvor barna vinner kampene, er alle parter tapere. HUSK det.

Skrevet

takk for alle svar =)

Jeg må vell bare være streng da, men det uroer meg at han prøver å skade seg selv, altså ite se og kaster seg bak...uff må bare holde han da når han får "anfallene":S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...