Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg var til en lege her, (ikke fastlege min) han mente at jeg fikk dekka bryst reduksjon og fettsuging av mage. Imora ska jeg spørre fastlegen min om han kan søke,men lurer da på en ting..Jeg vil melde meg på livstilskurs, (3 uker med sunn mat og trening på et senter) Men er det dumt av meg? Jeg sliter da med bulumi og tvangsspising ,og fikk høre at da får man ikke dekka fettsuging.Stemme det? Fikk høre at man må¨ha en stabil vekt de siste 2-3 år, får man får mageplastikk godkjent? Jeg driver å slanker meg,går på diett og har gått ned 8-9 kilo,har lang vei igjen,men dette ska jeg klare,for jeg vil bli slank igjen.Hadde en Bim på 37 , så ja jeg er overvektig.. Ønsker kun seriøse svar,takk.--
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg gjennomgikk en brystreduksjon for 5 år siden, fjernet tilsammen 1400 gram. Ble henvist av min fastlege den gangen. Han målte vekt og høyde for å finne ut av BMI og jeg kunne ikke ha BMI på mer enn 28 for å få brystreduksjon. Dette ble forklart av min kirurg på Aleris som en forsikring om et fint resultat av opersajonen. Har man for høy fettprosent er det vanskeligere med et fint resultat slik jeg forstod det.. Lykke til med livsstilsendring og evt operasjon!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Tusen takk for svar. Tok det lang tid,fra legen din søkte ,til du fikk komme inn på operasjon?? Jeg bruker nå 80 H , har store tung bryster. (Henge bryst) Tenkte å gå ned til 75 kg,forstå det slik at da får man operasjon
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Kan du fortelle oss litt om operasjonen?? Hvordan var det??Tok det lang tid ,før du kunne begynne å jobbe osv?? Hva med barna,for man kan ikke løfte dem opp,eller husarbeid på en stund har jeg hørt--Stemmer dette??
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Skal forsøke å huske så mange detaljer som mulig. Jeg var singel og barnløs da jeg gjennomgikk operasjonen, men husker noen restriksjoner på bevegelser og løft de første ukene. Jeg var hos fastlegen min i januar 2006, luftet mitt ønske om reduksjon og han tok det på alvor og henviste meg med tanke på rygg og nakkeplager, var vel en størrelse 85G da. Fikk brev fra Ullevål om at jeg stod i kø i mars, men at det kunne ta opptil 2 år. Jeg gikk da til "Fritt sykehusvalg" og fant Aleris (den gangen Axess) og søkte der. I mars kom jeg inn til konsultasjon på tidligere Røde Kors klinikken i Oslo hvor jeg også fikk dato for operasjonen. Den 16. mai, 4 måneder etter første møte hos fastlegen gjennomgikk jeg brystreduksjonen på Ulven i Oslo, inn på morningen, hentet av pappaen min i 16-tiden på ettermiddagen. Måtte være under oppsyn i 48 timer etter operasjonen, så tilbragte 17. mai på sofaen hos foreldrene mine. Hjem til meg selv den tredje dagen. Fikk ikke løfte armene over skulderhøyde første uka, hadde alt satt ned på kjøkkenbenkene. Måtte ha klær jeg kunne "tre på meg" nedenfra. Ikke løfte tyngre enn 1 liter melk første uka. Levde i en godstol i stua første 7-9 dagene, måtte alltid ligge på rygg. Man er ganske mørbanka til å begynne med ja. Var sykemeldt i 3 1/2 uke, men var i fin form da jeg var tilbake i jobb, i barnehage. Er veldig fornøyd med resultatet, har ikke hatt antydning til vondt i skuldre og nakke i etterkant, det er enklere i fht trening, klær etc. Nå er jeg nybakt mamma og kan dessverre ikke amme barnet mitt da melkeveier ble skadet under brystreduksjonen, dette var en kalkulert risiko, så jeg har en fornøyd flaskebaby hjemme.... Håper dette var svar på noe av det du lurte på! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå